Sunday, November 29, 2009

sunami ekonomi dari dubai.dunia akan terus menangis

terkini ekonomi dubai sedang dialun sunami.syarikat besar gagal membayar hutang berbilion bilion jumlahnya yang menyebabkan bursa saham utama dunia merudum dan mengalami kerugian berbilion bilion.

beribu permit kerja dibatalkan setiap hari beribu pekerja dibuang dan bakal dibuang kerja.pasaran hartanah dan kereta mewah mula menjunam.

apakah sunami ekonomi itu akan sampai kesini.kita tunggu....
kepada rakan rakan dan kawan kawan,selamat berjaga jaga.
tingkatkan perjuangan dalam bisnes ekonomi ummah.

marilah kita berdoa untuk kebaikan kita bersama.
marilah kita gandakan usaha untuk bersama dalam perjuangan ini.
marilah terus memburu dalam bisnes multilevel syariah HPA ini.

mencari kekuatan baru untuk terus berlari bersama perjuangan HPA

inilah istimewanya pengarah urusan hpa tuan haji ismail.membaca sajak motivasi terbaru dari blognya membuat hati kembali segar dan bersemangat.kaki seperti ada kekuatan untuk melangkah dan berlari terus dalam perjuangan ini.
antara yang terttulis ialah :

jika kita berhenti
pastikan untuk sekadar sahaja
hilang lelah..
teruskan
miskipun kaki luka dan berdarah.

Inilah jalan kita..
yang menuntut seribu kekuatan dijiwa
jangan biarkan lemah menguasai diri
bangunlah berdiri dengan berani
sekali kita rebah
seribu tahun kita akan terus berlari.

Thursday, November 12, 2009

mencari bahagia hidup.bisnes yang dicari semua manusia

membaca rencana Pu hpa ,tuan hj ismail dalam jawimedherb blogspot memang terkesan dihati.

hebatnya seorang muslim itu ialah bila beroleh kebaikan dan nikmat ia bersyukur.
bila ditimpa keburukan ia bersabar.
tapi untuk "apply "kan dalam hidup seharian tidaklah semudah menyebutnya.
perlukan ilmu,latihan dan diuji.

jom terus membaca buah fikiran dan motivasi dari orang nombor satu HPA ini.

Buat semua warga kerja HPA.
Dimana jua kita berada pada saat ini mudah-mudahan kita tergolong dalam kumpulan “hamba-hamba Allah yang soleh”, amin.
Doa kesejahteraan khusus untuk anda (hamba yang soleh) dalam salawat Ibrahim terus menerus dipanjatkan dari jutaan bibir muslim dalam setiap detik dan waktu.
Tenanglah hati dalam menghadapi apa jua dugaan hidup kerana tugas menjadi hamba itu menuntut sejuta kesabaran.
Mereka yang kuat ujiannya terdiri dari rasul-rasul kemudian dituruti mengikut tahap keimanan masing-masing.
Jika graf ujian ini di letakan sebagai neraca mengukur keimanan sudah tentulah kesakitan tubuh badan, tekanan fikiran dari setiap permasalahan hidup itu merupakan nikmat buat penyempurnaan sebuah keimanan.

Thursday, October 22, 2009

Aku ikhlaskan diriku bersama HPA .bacalah buku terbaru tuan hj ismail,NIAT -sebuah pantulan cahaya iman.



buku kecil ini dihadiahkan oleh seseorang sewaktu berkunjung ke hpa bandar perda.dari minda PU HPA Tn. Hj. Ismail bin Hj Ahmad.

NIAT adalah sebuah buku yang wajar dibaca untuk semua usahawan muslim.

-niat adalah bicara hati.cermatilah bahasa hati agar dia sentiasa benar benar lurus dengan perkataan dan perbuatan-mukasurat 12.

-seekor burung nuri boleh mengungkapkan lafaz niat yang tepat tetapi burung tersebut tidak upaya untuk merasai lafaz itu dilubuk hati apatah lagi memperjuangkan niat dalam sebuah wadah perjuangan-mukasurat 17.

pada halaman terakhir bacalah pesanan ini.

orang yang

tidak menjadikan niat

sebagai

agenda penting hidupnya

sebenarnya mereka

tidak mempunyai

perasaan takut dan harap

kepada Allah SWT

melainkan sedikit sahaja

terutama pada

kejadian kejadian tertentu.

semakin tinggi

kesedaran seseorang

untuk menjaga niat

semakin hampir

dia dengan Allah SWT

sehinggakan setiap waktu

niatnya sentiasa diperhatikannya agar

tidak wujud

tujuan yang kedua.

(sumber buku NIAT -pu hpa)

gen6kpu.

Wednesday, October 21, 2009

doa untuk RADIX PIZZA HOUSE


ada yang mungkin nak bermula dari sini.
ada yang melihat radix pizza sebagai motivasi untuk mula join bisnes multilevel syariah HPA
ada yang melihat lebih jauh dari itu.
mungkin makna sebuah perjuangan.
lorong depan dan mula untuk sebuah perjalanan yang panjang
saya doakan untuk RADIX PIZZA HOUSE.
semoga berjaya dan gah satu hari nanti.
memartabatkan ekonomi ummah.

Saturday, October 17, 2009

mulakan disini.alang alang bisnes biar sampai kesyurga.

wahai anak anak muda.
mari bisnes bersama kami.
sambil belajar
dan bercerita
bagaimana mahu menjadi pegawai perhubungan awam yang baik.
kerana perniagaan adalah ilmu dan skill untuk memenangi hati pelanggan.

wahai anak anak muda.
mari bisnes bersama kami.
kita belajar menjadi pendakwah.
bagaimana untuk cekal dan sabar
mencari orang yang mahu kejayaan.

wahai anak anak muda.
mari bisnes bersama kami
kita mulakan hari ini.
supaya kita boleh berlari pada hari esok.

wahai anak anak muda.
mari bisnes bersama kami.
kita bina syurga dunia ini.
buat jambatan ke syurga akhirat suatu hari nanti.

wahai anak anak muda.
mari bisnes bersama kami.
mulakan disini.
bersama HPA

Friday, October 16, 2009

sekali hidup,carilah sekurangnya satu medan untuk berdakwah.'join"HPA dan alami keistimewaanya.

hidup di sini hanya sekali.sekali hidup cuma ada peluang sekali untuk berjuang.
selepas ini berlaku kematian.
tetapi kematian adalah cuma syarat untuk transfer kealam kehidupan kedua.ini bermakna kita mati hanya mungkin beberapa jam.kemudian bermulalah alam kubur.ingatlah malam pertama di alam kubur.
malam yang indah dan penuh nikmat atau malam yang derita dan penuh penyesalan.cuma dua pilihan saja saya dan anda boleh memilih.

marilah kita mendoakan kehidupan kedua yang baik dan penuh nikmat.
marilah kita bermula dengan menjadi pejuang dikehidupan pertama ini dengan menjadi pendakwah.
mai mai pilih satu medan untuk ajak manusia dekat dengan tuhan pemilik alam kubur.

tidak ada lulusan dari pondok atau universiti islam.
itu bukan alasan untuk tidak ajak orang lain berubah menjadi lebih baik.
saya ingin berkongsi dengan saudara saudara sekelian.bagaimana untuk menjadikan HPA sebagai medan dakwah untuk kembangkan produk halalan dan toyyiba.lebih dari itu saya dan anda berjuang untuk memartabatkan ekonomi umat islam.

kerna jangan pandang remeh pada sekecil kebaikan yang mampu kita lakukan kerana mungkin kebaikan itu dinilai besar pada pandangan Allah sebagaimana jangan pandang remeh pada kemaksiatan yang kecil yang mungkin kita lakukan kerana takut takut semasa itu kemurkaan Allah besar.

so jangan pandang pandang saja.
jangan jeling jeling saja.
mari bersama kami,
dan bawalah bersama orang yang paling anda sayangi.

gen6kpu.tq

Monday, October 12, 2009

elakkan membuka bil bil tersembunyi untuk rawatan dihari tua.jaga makanan dan melaburlah dalam dunia herba.

melaburlah sikit dari pendapatan anda dalam dunia herba untuk kekayaan kesihatan di hari tua.anda mampu menyelamatkan ribuan ringgit dikemudian hari.

inilah pesanan untuk diri sendiri.
dunia makanan penuh dengan cas cas tersembunyi.bila makanan disuap kedalam mulut bermakna kita sedang membuka bil bil untuk rawatan kesihatan dihari depan.

masih ragu ragu.
jom kita lihat satu demi satu.
ini nasi yang kusuap.adalah dari padi yang membesar dari segala brand racun dan baja ciptaan.
ini ikan yang kumakan.adalah dari laut dalam yang disegarkan dengan segala pengawet mayat sebelum tiba didaratan.
ini sayuran hijau yang kuhidang .adalah dari tanah tinggi .yang serangga pun tak sudi nak jamah.
ini buah buahan yang lazat.perhatikan dari benihnya, mungkin genetik yang menyebabkan kecelaruan dna nya.buahnya diperam bersama kabaid untuk kelihatan comelnya.

jadi.kita mungkin tiada pilihan.
kecuali carilah peneutral alami yang terdapat dalam herba hutan.cari anti oksida pada herba tempatan.carilah anti kanser pada alam sekeliling kita.

mudahnya,marilah bersama HPA dan kenali dunia herbanya.sungguh mahal nilainya.

Thursday, October 8, 2009

dhuha yang nyaman dan segelas kordial asiatica.

satu pagi.
dhuha yang nyaman ini.
enak rasanya.
segelas kordial centella asiatica.

dhuha yang nyaman ini.
perhatikan poko kecil asiatica itu.
cubalah mencari keajaipan pegaga itu.
lihat daunnya membentuk dua sisi otak kanan dan kiri.
benarlah kata PU HPA.
ia adalah baik untuk IQ dirimu dan minda anak anak mudamu.

satu waktu dulu .
aku diajar.
memakan daun dan batang nya.
memamah akarnya.

kerana
itulah logik hukum alam dan gravitinya.
khasiatnya itu mengalir pada akar.
sambil itu pesanlah untuk diri sendiri.
kembalilah pada akar diri.
kita dulu dari tanah.
membesar dengan zat tanah.
akhirnya kembali ketanah jua.

dhuha yang nyaman ini.
sebotol kordial asiatica.
adalah hadiah untuk diri sendiri.

mari bergembira dengan problem.hidupkan otak sendiri dengan skill "no problem"

ada satu ayat menarik yang saya baca pagi ini.
cabaran MENARIK bagi hidup insan ialah selesaikan masalah.
bersama dengan kelahiran manusia ialah skill atau keupayaan untuk menyelesaikan masalah.untuk selamat dunia dan akhirat pertajamkan skill, selesaikan masalah dan jangan lupa rujuk buku panduan terbaik dari tuhan yang mencipta segala kejadian iaitu Alquran.buku panduan ni amat penting kerana nak hidupkan suis insan tentulah maklumatnya ada pada orang yang mencipta insan itu.
renung renungkan!

fuuh bayangkan dunia tanpa cabaran.masa yang dilalui tanpa sebarang aktiviti.jemu,skema dan sungguh memboringkan.otak sifatnya kena difungsikan.otak sifatnya ialah mencari soalan dan cuba selesaikan.otak adalah seperti aliran air .jika air mengalir maka jernihlah.jika air tidak mengalir tidak ada indahnya.
so jangan keruhkan otak sendiri,benarkan otak bekerja!

jadi mari bergembira dengan menjadi problem solver.mari hargai untuk berhadapan dan berdunia dengan cabaran dan masalah.
enjoy enjoy kan diri anda untuk merungkaikan masalah.mari merasai syurga dunia sebelum merasai nikmat sebenar dan kekal disyurga Allah diakhirat nanti.

hargailah otak yang tuhan kurniakan dan jadilah orang yang tahu berterimakasih.
THANK YOU ALLAH

Wednesday, October 7, 2009

face to face.bagaimana mahu mencari bonus besar.

kenali orang yang berjaya jika ingin berjaya.
itu diantara pesan dan azimat untuk mencari jalan jalan kejayaan buat panduan panduan kepada diri sendiri.
diantara program kelab pemimpin utara hpa,baru baru ini ialah sessi bersama pengarah jati setia.
program yang simple tapi besar manafaatnya.
dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan setiap kumpulan bersama dua orang pengarah jati setia dan berbincanglah selama 40 minit "face to face".
tanyalahlah mereka bagaimana mereka membina jalan jalan untuk dapat bonus besar.atau kemukakan masalah sendiri,kenapa pangkat besar tetapi bonus tak beberapa besar.

fuuh memang ada tip tip yang power.
antaranya:
1-jangan ego dan jangan malu.
kerana orang ego tidak didekati orang.orang yang malu tidak mahu mendekati orang.tanpa orang baru bermakna tidak ada rangkaian baru.

2-usaha dan jangan jemu.
kerana manusia yang tanpa putus asa akan terus berusaha dan mencuba.ini tugas kita yang bernama khalifah untuk ajak orang buat baik dan dapat manafaat.dekati downline selalu,sms selalu dan motivasi motivasikan.

3-fokus
lebih kurang maknanya buat kerja dengan step orang berjaya untuk berjaya.
bila mempromo atau nak cari downline bawalah kit niaga.seperti nak keluarkan air dari dalam telinga,kena masuk air sikit dulu beb,barulah yang didalam tu mahu keluar.he he semoga berjaya

Thursday, October 1, 2009

mencari motivasi di dewan RFC heights bersama barisan kepimpinan HPA

ahad lepas masih dalam mood raya,saya menghadiri program motivasi seliaan kelab pemimpin utara.beginilah hidup dan perniagaan perlu selalu ada motivasi untuk terus meningkat daya juang.
berkawan dengan orang yang berjaya supaya kita berfikir seperti orang nak berjaya.
beberapa tips dari pengarah kpu,ustaz azizan.antaranya ialah nabi pernah bagitau orang yang bijak ialah orang yang ingat mati.jadi link linkkan apa saja kejayaan yang kita perolehi untuk membina transaksi kesaham akhirat.
paling mudah wahai diriku,sumbangkan lah pada perjuangan mempromosikan produk halal.perbanyakakan downline dan terus berjihad.
diluar sana berjuta umat islam perlu mengenali bisnes produk hala HPA.ia bukan sekadar perniagaan tetapi ia adalah jihad untuk ekonomi umat islam seluruh dunia.
mari bersama kami

Saturday, September 19, 2009

menjelang 259200 saat meninggalkan ramadhan.salam aidulfitri

salam aidulfitri
salam raya.
salam sepanjang 30 hari di sekolah ramadhan
salam sepanjang 720 jam di madrasah ramadhan.
salam sepanjang 43200 minit di kolej ramadahn.
salam sepanjang 2592000 detik kehidupan ku diramadhan ini.

mohon ampun kepada tuhan.
diatas segala tidak sempurnanya ibadat insan.

mohon maaf kepada ibu dan ayah
mohon maaf kawan kawan.
mohon maaf kepada alam dan isinya.

Saturday, September 5, 2009

thanks you ramadhan,kata usus kecil.

dipertengahan ramadhan ini.
di kananku
ada d'deu,mega-3 dan sebotol evening primrose oil.
buat penyeri ketika berbuka.
sebagai tanda terimakasih pada setiap bahagian tubuhku.
yang setia berbakti selama ini.
menyempurnakan sebuah nikmat bernama kesihatan.

dipertengahan ramadhan ini.
dikiriku.
kudengar perut berbisik.
makna sebuah kerehatan.
setelah sekian lama diasak dengan pelbagai rupa dan bentuk kesedapan.
kata jantung.
terimakasih ramadhan .
bercerita usus kecil.
sambil tersenyum pada usus besar
thanks you ramadhan.
untuk semua rahmat ini.

gen6kpu.

Friday, August 28, 2009

perempuan itu jutawan pahala.

aku terus membaca.
tentang perempuan itu mudahnya menjadi jutawan.
setiap ibu yang ada janin dalam rahimnya.
beristighfar malaikat untuknya.
diberi seribu kebajikan.
dihapus seribu kejahatan.

aku terus membaca.
perempuan itu mudahnya jadi jutawan.
kerana seorang wanita solehah.
lebih baik dari seribu lelaki soleh.

aku terus membaca.
perempuan itu mudahnya jadi jutawan.
tunaikan solatnya.
berpuasa cuma diramadhannya.
taat suaminya.
jaga kehormatannya.
silalah masuk mana mana saja pintu
untuk kesyurgamu.

aku terus membaca.
perempuan itu mudahnya jadi jutawan.
kerana
ibuku adalah perempuan.
isteri isteriku adalah perempuan.
anak anakku adalah perempuan.

Thursday, August 27, 2009

sesudah berbuka dan menonton kehidupan sendiri

sesudah berbuka .
seronok rasa.
bila berjaya berlapar sepanjang hari.
kerana dalam dahaga ada kasih tuhan mengalir kehati kami.



sesudah berbuka
rileks rileks sambil membaca kisah kartika.
yang tidak ada tukang sebat terlatih.
untuk menebus dosanya.
lalu kuangkat kedua tangan
berdoa kepada tuhan.
ampunlah segala dosaku.



sesudah berbuka.
duduk di sofa empuk.
sambil memerhati post morten terkini.
mengapa barisan nasional tewas kepada pakatan rakyat.
lalu kita belajar.
tidak selamanya yang diatas akan selalu menang.



sesudah berbuka.
duduk bersenang didepan laptop.
menghitung dunia dihujung jari.
sambil mencari.
erti hidupku ini.

petang yang nyaman dan hpa

petang yang nyaman.
kubawa anak anak.
kepasar ramdhan.

petang yang nyaman.
kujalan jalan.
antara gerai dan promo usahawan.

petang yang nyaman.
ada lauk ekonomi,
cuma sebungkus 200 sen saja.
kulihat penjualnya.
tidak bertudung.
dan pembantunya tidak menutup aurat.
ah,masih sudi seorang lelaki muda.
membeli dengan senyum lebar untuk kekasih hatinya.

petang yang nyaman.
ada dadih segar.
tepung talam dan wajah makcik yang tidak senyum.
agaknya kakak itu terlupa.
usahawan itu perlu menjual senyuman.
untuk ditukar dengan pitis dari poket kita.

petang yang nyaman.
ada tabung derma untuk masjid dan rumah anak yatim.
bergerak dari sudut ketepi gerai nasi kawah.
hulurlah bang.
hulurlah dik.
dermalah makcik
dermalah ,dermalah , dermalah.
satu hari nanti.
ada bonus besar untuk akhiratmu.

petang yang nyaman.
kubawa anak anak pulang.
dari pasar ramadhan.
kerana dirumah.
ada rendang ayam hpa ibu masakan.
ada jus mangga hpa bersama susu disediakan.
ada radix cola,radix oren, radix sarsi dan radix ice cream soda.

petang yang nyaman.
adalah keseronokan dan mencari pahala.
sebelum tiba waktu berbuka.

Wednesday, August 26, 2009

ketika berbuka ini.aku merasai HPA disisiku.

ketika berbuka ini.
telah kumulakan dengan sebiji khurma.
sebagai tanda ingatan.
dahulu nabiku berjuang dan lapar.
dan merasai nikmat sebiji tamar.

ketika berbuka ini .
telah kumulakan dengan segelas kordial asiatica.
sebagai tanda pemanis sebuah perjuangan.
dahulu hpa berjuang dan jatuh.
dan manisnya kejayaan hari ini.

ketika berbuka ini.
telah kuakhiri dengan nikmat kenyang.
sebiji tamar mungkin tak seberapa harganya.
tapi islam dari nabiku.
terlalu besar nikmatnya.

ketika berbuka ini.
telah ku akhiri dengan nikmat hilangnya dahaga.
segelas kordial mangga.
adalah beberapa sen.
untuk perjuangan ekonomi ummah.

ketika berbuka ini.
aku merasai kekuatan.
setelah lapar yang lama.
untuk mencari kebebasan ekonomi ummah.

ketika berbuka ini.
aku merasai hadirnya.
HPA disisiku.

ketika lapar ini ,ingatlah perjuangan HPA

ketika lapar ini.
perhatikan air yang mengalir.
alangkah nikmatnya.
mandi.

alangkah nyaman dan menyegarkan
haruman dari centella men 2 in 1.
alangkah harumnya sabun saffron hpa.
alangkah bahagianya umat.
jika untuk seketul sabun.
tidak lagi bergantung harap .
pada produk bukan islam.

ketika lapar ini.
alangkah nikmatnya.
angin bertiup.

alangkah wanginya menikmati
aroma rempah kari ikan hpa dari dapur ibu
aroma rempah alami hpa dari nasi goreng isteri.
aroma tepung goreng herba hpa dari rumah jiran.

ketika lapar ini.
alangkah nikmatnya .
ada hati yang tahu bersyukur.

menikmati
tenangnya fikiran dari EQ minda dan roselle hpa.
nyaman di pelusuk badan dari herba tuju angin dan D'DEU.
lawasnya diperut dari STOMA -k dan herba pelawas.
rasanya muda dan lancarnya darah mengalir dari omega 3 dan spirulina.

ketika lapar ini.
alangkah hebatnya merasai.
setitis rahmat dari tuhan
sesuap makan dari tuhan.
sesihat ini dari tuhan.

ketika lapar ini.
katalah.
alhamdulillah.

sahur dan perjuangan HPA ini.

ketika sahur ini.
cubalah cofee radix.
atau untuk anakmu radix koko.
atau untuk isterimu radix cereal .
atau untuk kekasihmu radix cola

kerana
mengakhiri masa sahurmu
dengan ayam radix dan sos cili hpa.
adalah makna untuk memulakan sebuah perjuangan.
adalah makna untuk satu sokongan.


perhatikan wahai rakan rakan.
dari satu sachet kopi diet adalah untung satu sen untuk pelbagai produk halal.
perhatikan wahai isteri isteriku.
dari satu ketul fish ball halal hpa adalah satu titik untuk bina hati anak anak mu.
perhatikan wahai anak anakku.
dari satu gelas kordial mangga hpa adalah satu sudu kemanisan untuk ekonomi umatmu.
perhatikan wahai kekasihku.
dari satu titik madu paramaria adalah satu detik untuk masa depan indah buat putra dan putri kita.

perhatikan.
perhatikan.
wahai diriku

Friday, August 21, 2009

jutawan ramadhan.selamat datang wahai bulan yang penuh special offer

inilah ramadhan yang penuh dengan tawaran menarik.
beberapa jam lagi akan tiba.bulan dimana diturunkan al quran yang menjadi buku panduan terbaik untuk manusia.

1)inilah kitab alquran. 2)tidak ada keraguan padanya.
saya pernah terbaca bahawa melalui dua ayat ini pernah memberi hidayat kepada seorang sarjana inggeris untuk memeluk islam.katanya inilah satu satunya buku yang pengarangnya mengistiharkan tidak ada keraguan pada isinya.sedangkan sepanjang pembacaanya beliau tidak pernah jumpa seorang pengarang yang begitu berani mengatakan bukunya adalah benar dan anda tak perlu ragu.
beliau akhirnya mencari pengarang yang hebat itu.beliau berjumpa dengan kebesaran Allah tuhan yang menurunkan alquran.

perkara yang paling mahal dalam hidup seorang manusia ialah islam yang dianugerahi.selepas kematian tidak ada nilainya sebanyak manapun isi dunia kerana yang diambil kira ialah amalan seorang mukmin.berat amalan kebajikannya beerti syurga yang penuh nikmat.

marilah sambut tawaran hebat ramadhan terutamanya special offer nya tentang kehebatan ibadat yang terlebih baik dari ibadat seribu bulan.saya berdoa untuk diri sendiri dan untuk semua umat islam agar kita termasuk orang yang menerima offer hebat ini.

ends-gen6kpu

perjalanan seorang pejuang-dari yaman ke jerman dan pulangnya seorang pejuang dari penjara new york ke sanea airport

syeikh al- moayyad adalah nama yang pertama kali saya dengar dan kenali.seorang pejuang yaman yang 6 tahun dizalimi amerika.
memiliki kilang roti di yaman yang beroperasi secara kebajikan membantu orang orang miskin dan sekolah agama.
pada 10 januari 2003 syeikh moayyad ditahan dalam satu perancangan kotor dan jahat yang diatur oleh menusia pengkhianat mohammed al -anisi.

beliau diperdaya ,dibawa ke jerman atas tujuan perubatan.dilapangan terbang frakfurt beliau dan pembantunya ditahan dan diakstardisikan ke amerika.
dipenjara dan menerima layanan buruk seperti guanatamo.56000 jam berada dalam kepayahan dan disusahkan untuk mengerjakan solat.dituduh terlibat dengan aktiviti keganasan.

menceritakan ketika dalam penjara,beliau satu hari menyedari bahawa hari itu hari raya aidilfitri.saya bersalam dengan tangan kanan berjabat dengan tangan kiri,lalu mengucapkan selamat aidilfitri al- mubarak.

setelah 6 tahun tiada bukti pensabitan,beliau akhirnya dibebaskan.kepulangannya pada 11 ogos 2009 disambut beribu rakyat yaman.selamat pulang wahai pejuang.

agen kerjasama dengan FBI,mohammed al-anisi akhirnya membakar diri sendiri dihadapan white house kernan dikatakan gagal memperolehi upah lumayan dari kerja risikan dan maklumatnya.
inilah wajah manusia yang merasakan duit lebih besar dari tuhan yang menguasai segala kekayaan.

ends-gen6kpu

Wednesday, August 19, 2009

(satu hari jalan jalan disini)- bila saat saat ketenangan diperlukan..radix koko menjadi pilihan

melalui sepanjang lebuh campbell,penang island penuh dengan kedai kedai batu yang hebat hebat dan besar besar.sukar nak temui kedai milik orang melayu islam kecuali sikit berbangga bertemu dengan restoren ahmadiyyah.
memang terangkat jugak kari mamak muslim ini.

sepanjang lebuh campbell memang penuh dengan kedai pemborong pakaian milik "mereka".jadi dapat la sikit sebanyak "orang kita "dapat menumpang tuah.beli pada harga borong dan pasarkan kepada kawan kawan serumpun.sungguh besar rupanya pasaran yang datang dari umat melayu islam.

dari lebuh campbell teruskan kedepan anda akan memasuki lebuh buckingham.sepanjang lebuh buckingham rupa mukabumi masih sama.masih lagi gedung gedung batu milik mereka.mungkin inilah hadiah buat mereka yang gigih berusaha tanpa rasa jemu.
sesampai dihujung jalan buckingham barulah ketemui masjid besar dan indah iaitu masjid kapitan keling.masjid yang berjasa besar mengembangkan dakwah kepada yang mencari jalan kembali kepada tuhannya.

agak seronok dan tenang disini.lebih tenang rasanya sambil pekena koko radix diperkarangan masjid yang indah senibinanya .sebelah depannya bangunan mara menandakan masih wujud perniagaan orang melayu islam disini.sebelah kirinya pulah berderet kedai emas milik orang india muslim.mailah singgah disini kalau nak merasai nasi beratur.

berhampiran dengan kawasan ini anda berjalanlah disepanjang penang road.ada lebuh king dan lebuh queen.tapi satu pesanan ,hidup disini, "king" dan "queen "adalah matawang yang sentiasa mengalir dari poket ke poket.sibuk dan susah untuk mencari saat saat ketenangan.

semasa ini ,iklan radix koko sedang menghiasi ruang "laptop" ini dan bakal disiarkan tv9.menandakan satu lagi kejayan perjuangan umat islam dalam dunia perniagaan.
saya amat menghargainya

hidup HPA-gen6kpu

Monday, August 17, 2009

aku bukan superman..tapi aku mahu kalian jadi HPAman atau radixman

saya suka mendengar lagu ini,aku bukan superman.
katanya superman juga bisa menangis kalau pasal kekasih hati.
hidup memang begini setiap dari manusia sekurangnya pernah sekali akan menangis dalam hidupnya.
cuma saya ingin berpesan kalau mahu menangis biarlah pada perkara besar besar dan berbaloi.
antaranya
menangis tentang nasib umat islam hari ini dibuli sakan disudut ekonomi.
menangisi nasib saudara seagama kita yang masih lagi guna sabun berlemak tak halal sejak dari bayi sehinggalah ketika mayat dimandikan.
menagisi nasib anak anak bangsa yang hilang daya tumpuan ketika disekolah dek kerana MSG meyelaputi sebahagian dari kotak fikirannya.

aku bukan superman yang ada kuasa ajaib untuk datang merubah dan menyelamatkan keadaan.
kalian kenallah HPA ,anda akan mampu merubahnya.

117 jam sebelum mendaftar diri disekolah ramadhan..siapkan diri

alhamdulillah
insyaAllah semua dari kita akan masuk kemadarasah ramadhan.
ada orang berkata inilah kem bulan terbaik untuk membina kekuatan jiwa(SQ)dan minda(IQ).
ada yang berkata inilah bulan rezeki.ada kuasa pasaran terbesar akan melanda sebulan.rezeki dan rahmat ramadhan.
ada yang berkata.inilah permulaan yang baik untuk berubah.kalau dulu biasa biasa saja.ramadhan titik mula untuk lebih dari biasa ibadatnya.

apa apa pun kita berdoa supaya ramadhan akan lebih mendekatkan diri kita kepada tuhan yang mendatangkan bulan keberkatan ini.
semoga tiba ramadhan ini hati yang mati akan kembali hidup dan bernyawa.
semoga tiba ramadhan ini hati yang sakit akan kembali sihat untuk menerima kebenaran
semoga tiba ramadhan ini hati yang sihat akan bertambah segar dengan pelbagai vitamin ramadhan untuk terus hebat selama setahun seterusnya tanpa ramadhan.
saya mendoakan untuk diri saya dan kesemua dari kita.
ameen

gen6kpu

Sunday, August 16, 2009

mencari generasi salahudin untuk membebaskan tanah al aqsa..bersama mencari produk halalan dan toyyiba

salahudin al ayubi bukanlah seorang bangsa arab yang mampu membebaskan bumi palastein dari tentera salib setelah lebih 80 tahun dalam jajahan mereka.
hari ini lebih 60 tahun tentera yahudi telah menguasai bumi palastein.jika pusingan sejarah diambil kira bermakna masih berbaki lebih kurang 20 tahun lagi ,sekurangnya akan ada salahudin kedua yang akan memberi cahaya gembira kepada umat palastein khasnya dan umat islam amnya.

seorang salahudin mungkin sekarang berada dalam perut seorang ibu yang solehah.seorang salahudin mungkin sekarang seorang bayi yang sedang menyusu dari susu ibu yang tidak masuk makanan syubhat.seorang salahudin mungkin hari ini seorang anak kecil muslim yang sepanjang hidupnya adalah makanan halal dan toyyiba.seorang salahudin mungkin hari masih seorang remaja belasan tahun yang tidak pernah berada dalam perutnya sumber makanannya dari perniagaan berunsur riba.

marilah sama sama kita melahirkan seorang salahudin dalam setiap keluarga.bersamalah mencari produk halal dan toyyiba.
percayalah, Allah menilai azam kita sebagai satu jihad dan perjuangan.

gen6kpu.

sekurangnya hari ini saya bukan lagi seorang pengkhianat ekonomi ummah ..saya bersama HPA

laporan akhbar ini mungkin ada yang terlepas pandang.
laporan dewan perniagaan melayu malaysia terdapat kini 12000 peniaga/peruncit bakal menghadapi masalah perniagaan dan 480 syarikat/premis perniagaan sudah dilelong.
kesan daripada kelembapan ekonomi dan berlambaknya pasaraya pasaraya besar tumbuh dimukabumi malaysia.

kalaulah perniagaaan sebahagian umat islam hari ini bermasalah bagaimanakah anak anak muda hari esok nak membina cabaran dalam dunia bisnes hari esok.generasi hariini pun dirundung malang,apatah lagi generasi hari kemudian.dimana silapnya?.apakah kita sudah hilang semangat untuk memayung perniagaan sendiri.atau kita lebih selesa berada dipasaraya besar untuk menolong tesco cohen,seorang yahudi pemilik perniagan besar ini.siapakah hari ini pengkhianat kepada ekonomi ummah.

kenapa bila ada syarikat orang islam dan setempat mula beroperasi kita tidak ada jihad untuk membantu ummmah.lihatlah dalam rumah sendiri,bermula dari ruang tamu sampai kebilik air,apakah yang anda sedang anda bantu untuk menolong saudara anda.dari seketul sabun sampai kepada sebotol kicap, dimana anda beli tadi.

belum lagi bercerita tentang soal halal dan toyyiba.mengapa begitu ramai yang memandang mudah.tidak terniatkah dihati kita untuk membantu syarikat orang islam sendiri.
saya temui satu "nilai" didalam HPA.
mencari perniagaan halal adalah tanggungjawab bersama.
mencari produk halal adalah tanggungjawab bersama.
saya bersama hpa, bermula dari sesachet kopi radix.dan kini sebahagian besar isi rumah adalah produk HPA.
sekurangnya hari ini saya bukan lagi seorang pengkhianat.

kembalilah kepada tuhan yang menguasai segala virus...

teori dan ramalan WHO bahawa 20 peratus rakyat malaysia mungkin akan dijangkiti virus selema babi, HINI,jika langkah awasan dan pengawalan serius tidak diambil.5 juta warga malaysia berisiko besar sekiranya sikap sambil lewa dan tidak peduli ini dibudayakan.

lebih memeranjatkan ada pendedahan bahawa peningkatan kes dimalaysia adalah empat kali lebih dari negara lain jika dibandingkan dengan nisbah penduduk.bila negara jiran singapura, mengurangkan kes jangkitan ,tentu kita kena perhatikan semula sikap kita kenapa sebaliknya berlaku dinegara sendiri. kenapa dijepun dalam 5000 kes jangkitan baru satu menemui kematian.apakah kerana kesedaran corak pemakanan mereka dan respon yang positif dalam menjaga kesihatan.mari kita tanya diri masing masing.

saya melihat peringatan dari lembaga pengurusan HPA supaya jangan memandang ringan terhadap jangkitan HINI sebagai satu seruan dan tanggungjawab bersama dalam satu masyarakat.pencegahan tentu terlebih banyak baiknya daripada nak mengubat bila dah sakit.
dimasa jiwa masih kuat dan tak diuji dengan sakit kita berada dalam posisi yang selesa untuk turut sama kempen.mari jauhi dari wabak HINI.

pesanan pengarah urusan hpa,sesiapa yang ada simpton HINI,sila amalkan 2 kapsul perjam dan habiskan 1 botol IMTdalam tempoh 2 hari.usaha dan berdoalah kepada Allah,tuhan yang menguasai segala virus supaya mendapat kesembuhan.

keseimbangan sistem dalaman badan adalah perlu diwaktu ini untuk membina kekuatan daya juang antibodi..

carilah herba .
tidak memadai kalau hanya sayuran yang hidup bergantung kepada racun.tidak memadai kalau hanya mencari buah buah yang membesar dengan bantuan racun serangga dan baja ciptaan yang memudaratkan .

carilah air yang sihat.
tidak memadai hanya bergantung kepada air yang penuh dengan segala pencemaran dan kandungan logam berat.

carilah sumber makanan toyyiba dan halal
tidak semua pengusaha makanan begitu jujur untuk memikirkan kesihatan baik kita.pilih pilihlah.

kembalilah kepada tuhan yang menguasai alam ini dan isinya.kembalilah kepada tuhan yang menguasai segala virus.

ends-gen6kpu.

Saturday, August 15, 2009

senangkan hatimu...wahai anak muda,mari mencari jodoh di HPA

dunia hari ini penuh dengan kesibukan.banyak perkara kita terlepas pandang kerana masa banyak terhabis pada perkara lain.kita perlu ada perancangan hebat supaya dapat membina kehidupan yang hebat didunia dan akhirat.

jom kita berbicara
soal mencari jodoh.
kajian menunjukkan jodoh selalunya berada disekitar zon yang kita selalu suka berada dan lama disitu.benarkah begitu?
buka minda anda dan lihat kawan kawan anda,dimana mereka bertemu jodoh dengan yang tersayang.

yang tua tidak punya banyak masa untuk berkongsi ilmu yang mana satu madu asli, yang mana pula madu separuh asli.yang muda pulak selalu tersalah pilih lorong dan jalan,sering meraba dalam kesamaran.
begitulah tamsilannya.

saya ada satu cadangan,jika anda sedang mencari benih yang baik,HPA adalah satu wadah yang tepat.

jika anda merasakan kesihatan adalah aset terbaik untuk seorang wanita disisi anda,carilah seseorang pengamal herba HPA kerana seorang wanita yang tahu menilai harga kesihatannya akan mengambil berat tentang kesihatan seorang lelaki yang bakal berkongsi hidup bersamanya.
sesungguhnya kesihatan yang baik itu lebih diperlukan dari wang dan muka yang cantik jelita.

jika anda merasakan perjuangan memartabatkan ekonomi rumahtangga adalah antara ciri kebahagiaan hidup.carilah seseorang yang serius berjuang bersama HPA,menaja dan berkongsi kekayaan dengan insan lain.kelak anda akan temui kehebatannya berkongsi suka dan duka dalam alam rumahtangga bersama anda.

fikir fikirkanlah,
mungkin anda pernah dengar kata kata ini
jika aku pohon merimbun ,akan kupayung insan lemah diserata alam.
jika aku pohon berbuah lebat,akan kujatuhkan buahku pada insan yang lapar dan memerlukan.
jika aku memerlukan wanita dan lelaki yang bakal ku kongsi suka dan duka untuk disisi,
aku akan lihat dimana benih itu disemai.

tidak rugi bersama HPA-gen6kpu.blogspot.

mesej dari ayam kita..ayam hpa..membina antibiotik kejayaan

alhamduliillah kerana diberi niikmat sihat.
dunia hari ini diserang dengan wabak penyakit yang menggemparkan.ada yang punya nama pelik sehingga nak sebutkannya pun agak susah.hampir kesemua binatang yang dekat dengan manusia dikatakan punca virus selsema.dan yang akhirnya tak mampu bertahan dengan serangan virus ini ialah manusia.
dalam sebahagian kuliah perubatan jawi hpa antara ilmu yang saya ingat ialah penyakit bukan disebabkan oleh virus tetapi penyakit menyerang manusia kerana sisitem pertahanan badannya lemah.atau bahasa lain antibiotiknya tak mampu membuat serangan dan memusnahkan serangan bakteria yang membawa masalah.

marilah kita mencari apakah punca sistem antibodi menjadi lemah.lihatlah apa yang kita makan.lihatlah apa yang kita hidangkan setiap hari kepada anak anak kita dan kepada orang yang kita sayangi.keseimbangan sistem badan hilang berpunca dari makanan kita yang bermasalah,tekanan hidup tidak diuruskan dengan betul dan urusan manusia dengan penciptanya diabaikan.

mari kita singgah sebentar keladang ayam kita,ayam hpa.kenapa tanpa segala vitamin cucuk dan segala antibodi ciptaan dari makmal ,seekor ayam mampu sihat dan lebih berkhasiat.
tentu tidak jatuh standard mamalia untuk belajar dari seekor ayam bagaimana untuk membina antibodi kejayaan.
selamat mencuba-gen6kpu

Friday, August 14, 2009

pergi tak kembali...biar sampai kehujung usia bersama perjuangan HPA

setiap insan pastikan
merasa
saat perpisahan terakhir
dunia yang fana akan
ditinggalkan
hanya amalan yang akan
dibawa

begitulah pesanan dalam lagu allahyarham ustaz asri,rabbani.
sesuatu yang amat menginsafkan tentang kematian ialah ia datang tanpa diketahui bila.
usia muda atau tua juga tidak menghalang untuki setiap kita pergi tanpa kembali.
yang pasti setiap insan akan merasa saat perpisahan terakhir itu.dunia yang fana akan ditinggalkan.
harta , anak , isteri dan apa saja yang disayangi akan ditinggalkan.dan diberitahu kepada manusia yang ditinggalkan itu akan memberi nilai amalan baik atau buruk kepada akaun akhirat seseorang.
hanya itulah talian hayat kita dari dunia.mungkin anak dan isteri yang soleh atau solehah yang akan memberi kasih dan sayang berpanjangan sampai kealam baqa yang berupa doa dan amalan dan pahala baik.
mungkin juga talian hayat itu ialah harta yang dimanafaat dan ilmu yang diamalkan yang akan datang berupa bonus bonus pahala yang memberatkan timbangan amal.

saya dan anda mungkin bukan ustaz atau ulamak yang punya kuliah ribuan pendengar yang boleh membina rangkaian anak murid terhebat.
saya dan anda mungkin juga bukan punya wang berjuta yang mampu diinfakkan pada pejuang palastein atau membina masjid terhebat dimukabumi ini.
tetapi percayalah.
saya mempunyai keyakinan bahawa kita mampu untuk membina rangkaian pengguna produk halal dan toyyiba.
saya juga mempunyai keyakinan bahawa suara suara kita yang tak jemu jemu mengajak insan lain kepada produk halal dan toyyiba akan memberi imbuhan besar dan berterusan sehingga kedunia kekal sana.
saya juga mempunyai keyakinan penajaan dan rangkaian yang dibina untuk memartabatkan ekonomi ummah adalah rangkaian pahala jariah yang dibina untuk bonus bonus akhirat yang lebih baik.
betapa besarnya rahmat tuhan jika ikhlas dalam perjuangan.mari mulakan bersama multilevel syariah HPA.
mari bersama kami.biar sampai kehujung usia bersama HPA.moga ia akan menjadi bonus bonus akhirat yang memberatkan timbangan amal.
insyaAllah

Wednesday, August 12, 2009

please, please kamu jangan nakal

please, please, kamu jangan nakal
nanti saya datang, bawa yang kamu pesan,

please, please kamu jangan marah
nanti saya bawa pulang apa kamu mahu

seorang anak mungkin menunggu seorang ibu,
seorang anak mungkin menunggu seorang ayah,
seorang isteri mungkin menunggu seorang suami
seorang kekasih mungkin sedang menunggu hari bahagianya.

saya mengajak,
marilah kita menilai semula kasih dan sayang kita.
kalau berkasih biarlah sampai kepintu syurga.
kalau berkasih jangan tersungkur dipintu neraka.

lalu bagaimana caranya.

perhatikan apa yang kamu bawa pulang untuk anak anak kamu
biarlah berbaloi untuk masa depanya
pastikan apa yang kamu bawa pulang pada isterimu
biar membentuk diri dan jiwanya
pastikan apa yang kamu mahu bina bersama kekasih hatimu
biarlah membimbing ke mahligai syurga dunia dan syurga akhirat.

sekadar berkongsi-gen6kpu.blogspot

terimakasih pada hpa

saya mempunyai pandangan baru kepada dunia herba,dunia perniagaan dan hubungan antara dunia hari ini dengan dunia hari esok.

saya mempunyai tanggungjawab kepada dunia diri sendiri ,dunia ummah .dunia herba ,dunia perniagaan,dunia hari ini dan dunia hari esok.

saya merasai lebih sayang kepada diri sendiri ,masyarakat,dunia yang saya hunii dan dunia esok yang akan ditimbang supaya kebaikan melebihi dari kejahatan.

saya tidak sunyi dalam perjuangan ini kerana bersama hpa ada rasa kekitaan yang diperjuangkan dan ada rasa kebersamaan yang dicari.

saya tidak panjang putus asanya kerana bersama hpa ini ada motivasi yang dicari.

saya menjemput anda untuk merasainya.
mari bersama kami

nasihat dari pu HPA.

Kebiasaanya terapi herba untuk kes demam adalah seperti dibawah.
Saya kerap juga ditanya tentang H1N1 ,apakah ubat yang herba yang perlu dicadangkan.

Penyakit ini merupakan jangkitan akut yang perlu segera dirawat di hospital jika tidak ,boleh menyebabkan kematian.

Persediaan herba dibawah merupakan keedah tradisi pengubatan jawi untuk jangkitan Virus namun bagitu kepada penyakit H1N1 perlukan nasihat dari doktor.

1. IMT - 3 kapsul selang 2 jam ( 3 x 6)
2. Teh roselle - (minum terus menerus) - hingga habis sekotak.
3. spirulina - 2 kapsul selang 2 jam sehingga habis 1 botol.
4. eq minda - minum hingga sembuh.
5. sewaktu kepanasan mendadak tinggi,jaram dengan daun bunga cina.

HPA - Harapan Paling Akhir.

Ends.......sumber dari blog PU

soya hitam yang hebat



dari dulu soya hitam ini adalah resepi wajip kepada setiap kita.satu waktu dahulu dikala ekonomi merudum soya hitam inilah yang berjasa besar.menyedapkan rasa nasi kami dan menambah selera makan anak anak kami.
berjasa besar betullah pengusaha soya hitam ini.hari ini bersama perniagan hpa ini adalah pilihan jika selama ini kita tidak ada banyak pilihan bila nak memilih kicap terbaik.
sesekali menyumbang kepada perniagaan orang islam semoga ia akan memperkembangkan lagi perusahannya kepada produk produk lain.
dari yang kecik kecik ini ,akan lahir kepada yang besar besar.teruskan sumbangan anda walaupun seminggu sebotol kicap.
ia besar makna dalam ekonomi ummah.

belajar dari mereka yang berjaya

pandang kanan lihatlah mereka yang berjaya
lihat kiri belajarlah dari mereka yang berjaya
kedepan pun ada mereka yang terdahulu telah berjaya
dibelakang ada terlalu laju seolah menolak anda untuk lebih laju supaya seiring berjaya bersama mereka.
inilah natijah bila sering berada dalam saf perjuangan
kerana perlumbaan yang positif adalah baik untuk memajukan manusia
jadi marilah berlumba lumba untuk perkara perkara yang positif

Monday, August 10, 2009

time is power.

time is power.
begitulah antaranya orang bercakap tentang masa.
sibuk adalah kata lain bagi maksud masa tidak cukup.
entah apalah yang kita manusia ini terlalu sibuk.
sudah tentu setiap orang berbeza sibuknya.
sibuk dengan urusan dunia yang tidak henti berputar.
sehingga tak ada masa untuk diri sendiri.
alangkah ruginya.
bila hilang nikmat masa untuk diri sendiri
bertambah besar ruginya jika,
masa untuk bersama tuhan juga tidak ada.
masa ooo masa.

Monday, July 27, 2009

maha suci Allah yang menciptakan kejadian.saiz makro organ manusia setelah diperbesarkan 250,000 kali ganda

embrio manusia berusia enam hari bewarna keperangan-lihatlah kekuasaan tuhan menciptakan manusia.
hujung rambut yang pecah.fuuh !


sel neuron purkinje-terdapat didalam otak.dan jaringan neuron inilah menghasilkan hubungan atau sinaps yang membentuk komunikasi otak

sel darah merah kita.apakah rahsia bentuknya?

sel sel kanser diparu paru.ada nilai seni visual tetapi memang berbahaya.


sperma diatas telur atau ovum.bersatunya satu telur dan sperma akan membentuk diri kita seperti hari ini

vilus pada usus kecil


telur atau ovum dengan sel korona

Gambar-gambar berikut telah dirakam menggunakan mikroskop elektron pengimbas (SEM). Saiz mikro organ-organ badan manusia telah diperbesarkan sebanyak lebih kurang 250 000 kali ganda.

Friday, July 24, 2009

satu family melayu islam satu bisnes.

darigen6kpu

kalau nak berubah mulalah dari sekarang.satu keluarga melayu islam mesti ikut sunnah nabi muhammad S.A.W ,iaitu berniaga atau jadi usahawan.seorang ayah harus mulakan pada diri sendiri sebagai langkah awal.mulakan apa saja bisnes samada single level marketing atau multilevel marketing.mulakan dari yang kecil kecil dan letakan harapan besar untuk generasi akan datang.

hari ini seorang ayah atau seorang ibu mungkin bermula dengan sebiji kuih yang dijual pada jiran atau kenalan.tetapi hendaklah berjiwa besar satu hari nanti seorang anak mungkin berjaya dengan perniagaan kuih muih sejuk beku atau frozen food.hari ini seorang datuk mungkin mengedar sesachet kopi radix mai secawan.tapi berazamlah satu hari nanti seorang cucu mungkin akan jadi top ten dalam bisnes multilevel syariah HPA.inilah yang perlu di set kan dalam minda setiap orang melayu islam jika hendak menguasai ekonomi sendiri.

jika nabi muhammad S.A.W memberi tips terbaik bagaimana untuk menguasai punca rezeki,kenapakah kita tak ambil kisah.carilah kebaikan dalam sembilan dari sepuluh punca rezeki iaitu dunia bisnes.
cepat cepatlah ambil pengajaran supaya umat terselamat.

Tuesday, July 21, 2009

salam kepada melayu islam pulau pinang.apa khabar?

salam dari gen6kpu.

hari ini dari jambatan pulaupinang pemandangan segalanya kelabu.kejernihan airlaut pun terkelabu dengan wajah alam yang muram dan kelabu.hebat sungguh kesan dari jerebu yang melanda alam yang indah ini.yang terbakar hutan di indonesia tetapi yang tercemar adalah alam milik semua.
inilah wajah baru "penang bridge"
walaupun dalam sebulan dua ini laluan keluar dan masuk sepanjang jambatan pulau pinang sudah menjadi tiga lorong dan semakin rancak laluan trafiknya tetapi dunia kecil orang melayu islam pulau pinang tidak banyak berubah.

laluan kehidupan dan perjuangan mencari rezeki orang melayu islam pulau pinang menjadi semakin sempit dari kesan ekonomi global.sektor perkilangan yang merudum bisnes nya melihat satu suasana merudumnya majorit pekerja kilang iaitu orang melayu islam pulau pinang.
seseolah laluan tiga lorong sepanjang jambatan pulau pinang bagaikan memudahkan orang melayu islam pulau pinang meninggalkan tanah pulau untuk mencari tempat dan sumber rezeki baru ditanah besar semenanjung.ada yang mula mencari sesuatu disungai petani.ada yang pulang kekampung di baling,selama.parit buntar,sik dan sebagainya.

sepanjang berada diatas jambatan pulau pinang,saya terfikir sendirian.
kalaulah dulu kawasan industri ini bermula diseberang perai secara aktifnya.biarkan saja pulau pinang menjadi pulau pelancongan seperti pulau hawai.tentu tidak perlu wang yang banyak untuk membina jambatan pulau pinang ini.wang sebanyak puluhan bilion itu hendaklah dimulakan dari seberang perai.biar melimpah ke kulim.biar melimpah kebaling .pembangunan dan kilang tentu dah cepat sampai keselama dan parit buntar.biar sik ada kawasan industrinya sendiri.biar sungai petani sudah seperti george town.

kalaulah ini berlaku sejak dulu,nasib orang melayu islam pulau pinang dan kawasan sekitarnya tentulah tidak sedaif hari ini.apabila kita tidak pandai merancang bermakna kita hanya pandai untuk berangan angan .inilah wajah kita hari ini dibentuk oleh salah laku orang orang dulu.
inilah dilemma orang kita!

Sunday, July 19, 2009

peristiwa 1julai 2009 kisah dr marwa,wanita islam yang mengandung di tikam didepan hakim disebuah mahkamah.bertamadunkah dunia barat?

sumber dari zaharuddin.net

Pada masa yang sama, saya lebih amat tersentak lagi marah dengan pembunuhan Dr Marwa el-Sherbini. Si pembunuh manusia celaka bernama Alex W, penganggur dan penyokong parti pro Nazi German, dia yang berasal dari Russia sebelum itu didapati bersalah mengucapkan kata-kata kurang sopan serta maki hamun kepada Dr Marwa di khalayak ramai pada bulan November yang lalu.
Si celaka menjerit melolong kepada Marwa, melaungkan kata "terrorist" dan "Islamist whore" sewaktu berada di Dresden park. Ketika itu, Marwa meminta izin untuk meletakkan anaknya di buaian di taman berkenaan, tetapi si celaka tersebut tidak membenarkan, lalu pertengkaran terjadi.

Si celaka itu diheret oleh Marwa ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman Euro 780. Namun si celaka ini membuat rayuan yang menyebabkan ia bertemu wajah sekali lagi dengan Marwa di mahkamah. Dengan pisau di tangannya si celaka ini menyerbu Marwa yang sedang mengandung tiga bulan lalu menikamnya sebanyak 18 kali di dalam mahkamah di hadapan hakim!.Peristiwa ini berlaku pada 1 Julai 2009 yang llau.

Satu susana yang tidak masuk dek aqal, bagaimana boleh si celaka ini membawa pisau di dalam sebuah mahkamah? Dan bagaimana ia boleh menikam sebanyak 18 kali tanpa gangguan segera dari pengawal dan orang sekelilingnya. Suami Marwa tangkas menerpa untuk membantu namun rupanya mereka terlupa sedang berada di ‘medan perang'.
Suaminya ditembak oleh pihak polis semasa ingin membantu isterinya, sedangkan si celaka pembunuh dibiar hidup.

Polis menggunakan alas an murahan apabila berkata ‘tersilap sangka', mereka sangkakan suaminya adalah pembunuh. Syeikh al-Azhar Syeikh Muhammad Tantawy mendesak pihak Germany untuk mengenakan tindakan berat kepada si pembunuh. Namun sejauh manakah seriusnya mahkamah akan bertindak terhadap si pembunuh, tidak dapat dipastikan?
Adalah wajar jika dapat pelajar Islam di Germany bergabung tenaga dengan umat Islam di tempat masing-masing menghantar memorandum mendesak tindakan keras ke atas si pembunuh.!

Malangnya, berita ini langusng tidak dihebahkan dan disneypakan dari media barat khususnya. BBC senyap sunyi, sedangkan berita mahkamah Dubai yang menjatuhakn hukuman kepada dua warga British yang mengadakan hubungan seks terbuka di pantai Dubai, dihebohkan, mahkamah dubai dikritik seolah melakukan satu tindakan jahat.


Namun, kisah wanita Islam yang mengandung di tikam di dalam sebuah mahkamah di hadapan hakim di sebuah Negara yang membangun kononnya tidak langsung diambil endah. Teringat saya kepada pengalaman bertamu di beberapa daerah di Germany, tidak disangka begitu hodoh wajah sebenar negara tersebut, lebih khusus sebenarnya kepada bangsa Rusia, yang mana warga Rusia sememangnya terkenal sebagai amat bersifat perkauman lagi berjiwa ganas dengan selainnya.
Kepada para pelajar Malaysia di Germany dan Russia, jagalah diri anda sebaik-baiknya.

Thursday, July 16, 2009

dilemma melayu.jihad untuk bebas dari "generasi MSG "dan makanan tidak berkhasiat.

dari gen6kpu

apa yang disemai ,itulah yang akan dituai.satu pesanan menarik untuk difikirkan.mari kita lihat bersama dunia realiti hari ini.dilemma melayu islam dan generasi MSG
andai setiap hari semasa kanak kanak makanan kegemaran adalah keropok MSG dan minuman berperisa tiruan dan berkarbonat,percayalah hari hari dewasa seseorang itu ialah masalah kesihatan dan kekeliruan fikiran.paling ditakuti ialah kecelaruan iman dalam berjuang menjadi seorang mukmin.

saya melihat masalah besar tentang generasi MSG ini sebagaimana tindakan tentera yahudi laknatullah mengedar gula gula perangsang seks dikalangan masyarakat palastine.tujuan tersembunyi yahudi adalah untuk melihat kemusnahan sosial masyarakat palastine.semoga dipelihara oleh Allah.masyarakat malaysia amnya dan masyarakat melayu islam khasnya telah berpuluh tahun disogokan dengan keropok MSG dan minuman berperisa tiruan ini.hari ini sebahagian mereka menjadi orang dewasa yang ada seribu satu masalah kesihatan ,menjadi mereka yang tumpul akal dan fikiran dengan falsafah hidup semuanya nak mudah dan segera.

bukan itu saja kesannya tapi adalah malang jika kita musnahkan kesihatan dan sosial anak generasi kita sedangkan mereka memperolehi keuntungan besar hasil dari jualan industri keropok MSG dan segala minuman tak berkhasiat tersebut.kebanyakan pengusaha dan anak cucu mereka tidak akan makan apa yang mereka hasilkan kerana mereka juga inginkan kesihatan yang baik.sebenarnya matlamat besar mereka ialah mahu wang yang banyak ,biarpun oleh lain menderita.

penulis merasakan usaha bisnes HPA yang cuba membawa masyarakat untuk lari dari terperangkap dalam dunia keropok MSG dan segala minuman tak berkhasiat ini amat terpuji dan harus disokong.kalau tidak selamanya kita akan berada dalam perangkap krisis ekonomi ,kesihatan dan jerangkap samar runtuhnya istimewa akal dan fikiran.sampai bila kita akan begini?.
urut dada,tanyalah iman.

Wednesday, July 15, 2009

melayu islam sampai bila terperangkap dalam tempurung bisnes "orang lain"

dari minda dan pandangan gen6kpu.blogspot

saya tidak mempunyai bahasa yang paling cantik untuk menggambarkan betapa umat melayu islam perlu berada dalam tempurung bisnes orang lain.dari bisnes kecil sampai ke bisnes besar kita sentiasa berada dalam tempurung ekonomi "orang lain".ayuh mari kita meneroka sedikit demi sedikit .kalau tidak mampu merubah hari ini sekurangnya elok benar ditulis dalam sejarah sebagai bacaan generasi akan datang.setelah generasi yang dulu terleka atau tak ambil tahu atau apa saja alasannya.kita hari ini sedang menikmati hidangan pahit itu .

satu hari saya mengunjung sebuah kedai tiga pintu pemborong segala barang jajaan seperti keropok keropok berperisa MSG,air minuman tin dan bergas dan berperisa tiruan ,segala jenis asam dan kekacang (yang pada sangkaan saya datang dari dunia kaum india, rupanya sangkaan saya adalah salah)dan lain lain barang yang sebelum ini tak pernah diketahui jenamanya.
malah ada jenamanya mempunyai wajah kemelayuan dan semi islam.melihat lautan barangan dan rancaknya bisnes ,terfikir saya alangkah besarnya kuasa bisnes mereka.
dan jangan hairan pembeli terbesar ialah orang melayu islam.mereka orang lain ini nampak pasaran orang melayu islam ini memang hebat,sebab itu pasarlah apa segala jenama pasti ada bisnes.

entah apa kurangnya orang melayu islam ini,sukar nak diteorikan.walaupun kebanyakan makanan ringan ini tidak berkhasiat malah memudaratkan tetapi inilah yang dijamah setiap hari.saya tak punya kuasa ajaip untuk merubah apa yang orang melayu islam fikirkan.saya cuma berseru sekurangnya wahai orang melayu islam sayangilah kesihatan sendiri dan janganlah tumpulkan otak anak anak dengan segala makanan ringan.
juga seruan untuk ibu ibu yang mengandung sayangilah bayi bayi yang dikandung.janganlah banyak makan keropok.janganlah perbanyakkan asam bertoksid dalam kandungan yang disayangi.

cukup untuk cerita kecil ini pada waktu ini.saya akan berkisah lagi tentang bisnes besar yang tak mampu kita juga berada dalam tempurung ekonomi mereka.
diwaktu ini saya merasa betapa besarnya wajah HPA.saya menghargainya.

Tuesday, July 14, 2009

air ooo air.selamatkah untuk diminum

dari gen6kpu.blogspot

sebahagian mukabumi ini adalah air.air bukan saja membersihkan alam tetapi mencantikan pemandangan.air bersifat detoksifikasi.seorang manusia memerlukan sejumlah air untuk meneruskan hidup dengan sihat dan gembira.

dulu seorang doktor sukan pernah bercerita tentang kanser yang dihadapinya.beliau seorang ahli sukan yang aktif dan amat menjaga soal pemakanan.bila terkena penyakit kanser beliau mula mencari apakah tak kena dengan gaya hidupnya sehingga terkena penyakit kanser.
jawapan yang ditemui ialah dua sumber yang beliau tidak mampu memilih sepenuhnya iaitu udara yang disedut dan air yang diminum.

kajian demi kajian dan imbasan demi imbasan akhirnya berjumpalah punca utama penyakit kansernya iaitu air.air hari ini tercemar dengan segala kimia dan toksid menjadi minuman seharian kita tanpa kita ada pilihan kerana sumber air selalunya adalah sama.akhirnya dengan air jugalah beliau sembuh dari penyakit kansernya .setelah air dirawat dan dinyah kan segala kimia dan air mampi menjadi detok kanser yang terbaik.

hidup tidak boleh bergantung paip air dirumah saja.air itu dirawat dengan bahan kimia.bahan kimia itu juga ada bahayanya seperti klorin umpamanya.air itu perlu proses kedua untuk sihat diminum.sekurangnya filterlah air yang diminum.atau kalau anda berada digunung tanpa pencemaran ,tanah itu adalah filter alam yang terbaik.

biasa biasakan dengan air minuman HPA.kenalinya dan ambillah sebagai minuman.

Monday, July 13, 2009

beras organik HPA.transformasi kepada hidangan sihat


dari gen6kpu.blogspot
beras ooo beras.
inilah makanan asasi dan paling enak untuk hidangan sehari hari rakyat malaysia.dari beras menjadi nasi dan membina otot otot kita sekelian lama.
permintaan kepada beras semakin bertambah menyebabkan pengusaha beras memikirkan kaedah paling cepat dan terbanyak untuk meningkatkan pengeluaran.
saya pernah terbaca dari rencana persatuan pengguna pulau pinang ,bagaimana tidak beberapa selamatnya untuk setiap hari bersama gizi makanan nombor satu rakyat malaysia.
beras tetap beras,
bermula dari padi yang disemai ,membesar dan membesar dan akhirnya dituai dan diproses menjadi beras.mari kita ikuti kisah kisahnya yang menyebabkan beras menjadi semakin bermasalah dan menyumbangkan kepada masalah kesihatan kepada hidangan istimewa ini.
tekonologi ooo teknologi
teknologi ginetik telah merubah proses manusia memilih biji benih.tidak diketahui dan didedahkan gen dari benih padi ini dicampur dengan gen apa untuk menghasilkan padi yang tahan kepada serangan penyakit dan kebal dengan perubahan cuaca.
petani akan memilih benih genetik ini untuk menghasilkan produk padi terbanyak .ini hukum pengeluaran.hasil yang baik bermakna duit masuk juga banyak.
benih ooo benih
ok biji benih padi sudah bermasalah iaitu hasil percampuran genetik yang akan menghasilkan konflik identiti padi dan boleh merangsang mencipta bakteria baru yang kebal dan kebal.
semasa dalam pembesaran segala macam racun dan baja di santap oleh pokok padi istimewa ini.
oleh kerana namanya terlau banyak anda perlu bersama dunia petani untuk kenal dan lihat segala makanan tambahan pokok padi ini.
padi ooo padi
padi yang sudah dituai ini perlu melalui proses seterusnya untuk tahan lama dan dipisahkan berdasarkan gred.dikilang terutamanya di thailand satu bekas khas diperlukan untuk tempat simpanan beras ini.kimia akan disemburkan supaya beras menjadi tahan lama dan tidak diserang musuh beras.proses pemutihan beras juga melalui proses percampuran kimia.
fuuh banyak lagi cerita dari sebiji beras sebelum sampai kerumah kita.ada pewangi tiruan disembur untuk menjadikan beras itu wangi.itulah serba sedikit cerita tentang padi,beras dan nasi.banyak lagi kisah tersembunyinya.
inilah pilihan yang dicari,
adanya beras organik HPA dalam pasaran adalah pilihan wajar untuk sesiapa yang tahu menilai ertinya kesihatan.ia adalah beras pilihan masa depan diwaktu orang tidak percaya lagi kepada pengusaha yang tidak amanah.
tentu tidak rugi untuk bersama HPA.

Sunday, July 12, 2009

bantulah ustaz amin untuk selamatkan akidah umat islam


( inilah minda dan pandangan gen6kpu.blogspot)
Bacalah kisah diblog ustaz amin.kisah saudara seislam kita yang disisih oleh masyarakat kerana penyakit yang berkaitan dengan HIV.terpaksa mengharap simpati dari sebuah gereja untuk menumpang kasih.bukan salah gereja dan juga bukan salah paderi tetapi salah kita masyarakat islam sehinggakan tiada satu pun pusat untuk menjaga mereka.

teruskan membaca didalam blog ustaz amin kisah kisah sedih mereka.mungkin ada dermawan yang sudi membantu ustaz amin untuk menyelamatkan akidah mereka.
mungkin usaha kecil ini besar nilainya disisi Allah dan mampu memberatkan timbangan amal.

urumqi.dimana suara kemanusiaan barat.terroristkah,pembersihan etnik kah

(diolah dari minda dan pandangan gen6kpu blogspot)
dunia memang bertalam dua muka.bila urumqi dilanda keganasan ia tidak menjadi berita kerna disana umat islam ditindas.etnik minoriti dibelasah oleh kaum majoriti dan dunia buat tak tau saja.bila kisah di bali satu dunia kamu nak heboh dengan keganasan yang bertopengkan agama.
keganasan adalah keganasan.tidak ada pilih bulu.tetapi inilah sikap barat dan sekutunya.bila ia menguntungkan isu itu akan dihebahkan dan lihatlah kami orang barat pejuang hak asasi manusia.piiirahhh!

begitu juga pembunuhan wanita muslimat mesir di german kerana tudung yang dipakainya,berita tidak ditulis.berita digelapkan kerana ini bukan cerita hak kemanusiaan agaknya.saya pun mendapat maklumat dari sumber blog saja.dah nasib kita kah.entahlah!

dunia islam juga seperti berdiam diri,tidak aktif kecuali perdana menteri turki memberi kencaman paling keras kepada negara china.
kita umat islam telah hilang rasa bersaudara.kita hilang rasa sensitiviti,yalah mungkin kita sibuk untuk mencari peluang dagang baru dengan kuasa ekonomi baru dunia.
ingatlah ketika umar berkata.kita adalah kaum yang dimuliakan oelh Allah dengan adanya islam.barang siapa mencari kemuliaan selain dari islam nescaya mereka akan dihinakan.

Saturday, July 11, 2009

saya baca buku petua orang cemerlang.jom kongsi

(diolah dari minda dan pandangan gen6kpu.blogspot)

antara yang menarik ialah

1-orang cemerlang sentiasa mencari emas dalam dirinya.tuhan menciptakan manusia dengan memberi harga yang mahal,tetapi kebanyakan manusia tidak memberi harga sewajarnya pada diri sendiri.
pesan saya ,carilah emas dalam diri sendiri walaupun mungkin tak punya emas penuh di lengan kerna harganya jauh lebih mahal.

2-orang cemerlang sentiasa berpegang pada prinsip untuk berjaya lebih mudah daripada untuk gagal.sebenarnya memang senang untuk senang.
pesan saya jika untuk gagal pun susah.lebih baik kita bersusah susah untuk senang.itu lebih rasa nikmat bila dipenghujung kehidupan.

3-orang cemerlang sentiasa mencari hakikat kehidupan.cuba cari jawapan kepada persoalan mengapa tuhan menciptakan kita.
khalifah.
hamba.
dai.
pesan saya,tuhan tidak datangkan kita didunia ini sekadar nak penuhkan kuota penduduk mukabumi ini.pasai pa kita hidup ni?

4-orang cemerlang sentiasa memprogram minda setiap hari.menggambarkan fikiran positif,bisikan positif dan gambaran mental yang jelas.gambaran mental yang jelas lebih berkesan daripada azam yang kuat.
pesan saya fokus fokus bagi jelas.lepas tu langkahlah.

5-orang cemerlang sentiasa mempunyai guru,mentor ataupun pakar rujuk yang dapat dijadikan tempat meminta nasihat dan bimbingan.
pesan saya kita lahir otak yang hebat tapi perlu buku panduan untuk mencari kehebatan itu.rujuk rujuklah.

6-orang cemerlang sentiasa bertindak berdasarkan FUGUWAI iaitu amar makruf nahi mungkar dan KAIZEN iaitu pembaikan diri yang berterusan.
pesan saya,kena cuba buat sebab kita ini manusia.

7-orang cemerlang sentiasa berusaha memahami erti kegagalan. orang yang tidak faham mengenai kegagalan akan rasa sukar memahami erti kejayaan sebenar.
pesan saya.apapun yang dinamakan kegagalan buats semula dengan wajah kejayaan.

8-orang cemerlang sentiasa berusaha dengan gigih bagi menjadikan dirinya magnet positif yang menarik segala yang baik pada dirinya.
pesan saya,alam ini adalah magnet yang hebat.aktifkan diri anda

9-orang cemerlang sentiasa tekun membentuk jurnal kejayaan.catatkan dalam diari ataupun buku atau apa saja setiap perkara yang positif yang sudah kita lakukan ataupun capai.
pesan saya.saya berdoa untuk dari saya dan anda yang sedang membaca,semoga ALLAH jadikan kita sebahagian dari orang yang berjaya didunia dan diakhirat.
ameen.

demi masa!.ambillah masa untuk nasihati diri sendiri.

(diolah dari minda dan pandangan gen6kpu.blogspot)

wahai diri sendiri!
sejak akhir akhir ini saya begitu terasa beharganya masa.sibuk sekali dengan urusan dunia.
masa untuk akhirat berlebih kurang saja.memang begitulah sejak dari dulu pun. kadang kadang tersedar,alangkah terleka nya diri sendiri.dapatlah buat pembetulan,berubah dan bertahanlah untuk sedikit masa.lepas tu ,macam biasalah sibuk dan sibuk.

betullah kata orang bijak.jangan selalu terlepas masa untuk tarbiah diri sendiri kelak akan terdidik untuk melepasi masa hidup tidak ada manafaat untuk diri sendiri.
benarlah kata kata itu.lihat bagaimana masa kita telah habiskan masa seharian,bagaimana kita habiskan masa kanak kanak dulu,bagaimana kita telah sia siakan masa remaja dulu.terbaru mungkin bagaimana hari semalam kita telah gunakan.

kalau ada masa ceramah lah pada diri sendiri,kalau ada kesempatan carilah motivasi untuk diri sendiri,check semula tahap pencapaian dunia dan akhirat diri sendiri.kalau tidak,demi masa sesunggunya setiap dari manusia itu dalam bisnes yang rugi.

TIME IS POWER.terpulang bagaimana kita mengaktifkannya.

Wednesday, July 8, 2009

"from mek wook kundur with love" .hargailah erti hidup

gambar dari mymetro  memberikan makna tersendiri dalam hidup dan dunia kasih sayang.mek wook kundur mungkin sudah tua dan berusia lebih 106 tahun .tapi kasih dan sayang insan ini sentiasa muda.mat noor che musa 37 tahun adalah suaminya dan seorang anak muda yang terlanjur dengan najis dadah.
ujian melanda rumahtangga mereka.suami mek wook ditahan agensi anti dadah kebangsaan(AADK) selepas didapati positif dadah jenis heroin.sebak wajah mek wook melepaskan suaminya mat noor untuk menjalani rawatan pemulihan dengan harapan mat noor akan kembali dengan wajah baru untuk melayari bahtera rumah tangga mereka.

marilah kita belajar.
belajar dari mek wook untuk menghargai kasih sayang.
belajar dari mek wook untuk memberi peluang insan lain membetulkan kesilapan.
belajar dari mek wook untuk bersabar dengan cubaan dan segala ujian.
belajar dari meek wook untuk sentiasa muda dengan sifat sifat positif.
belajar dari meek wood untuk terus berjuang dan berjuang selagi ada nyawa dibadan.

wahai anak muda!
hargailah cinta,
hargailah insan lain,
hargailah hidup anda

Tuesday, July 7, 2009

.doa kami -sabar dan berjuanglah wahai muslim uighurs,xinjiang

ahad lalu kejadian sedih menimpa umat islam keturunan uighurs diwilayah xinjiang ,china.seramai 140 orang terbunuh dalam pertempuran dengan pihak berkuasa pemerintah china.ratusan lagi ditangkap dan 828 lagi tercedera.sememangnya etnik muslim uighur ini telah mengalami penindasan berdekad dekad dari kerajaan china.

walaupun darah mereka sama dan genetik ada perkaitan tetapi mereka dimusuhi kerana islam yang mereka dianuti.selama ini mereka ditindas dan suara mereka dihalang .kita tidakpernah mendengar suara mereka tapi hati kita mesti merasai penderitaan mereka.

sebiji bata diambil dari bangunan bernama muslim kita mesti merasai gegaran itu.malah jika sebutir pasir dari bangunan bernama muslim di ketuk kita juga wajar merasa kesakitannya.
marilah sekurangnya berdoa kepada kesabaran dan kejayaan mereka.kita yakin mereka merancang,tetapi Allah juga merancang.seungguhnya sebaik baik perancang adalah Allah ,tuan pemilik alam dan isi kandungnya.
mereka pasti tidak mampu untuk memadam cahaya kebenaran itu dari menyinari bumi xinjiang.
saya doakan kejayaan kalian ,wahai seluruh muslim uighurs.

dari sebiji kopi ke radix fried chicken! 5 sebab mengapa lanun kopi radix ciplak harus ditentang

1-asalnya kopi memang pahit.membangun industri kopi juga pahit.seperti kata tuan haji ismail ,pu HPA pada permulaan bisnes ,kopi radix dijual lebih murah dari kosnya.maknanya dijual rugi.setapak demi setapak kopi radix menguasai pasaran dan menguasai iklan .keuntungan kopi radix membolehkan lahirnya berbagai produk halalan yang lain.
jika hari ini ,kopi tiruan dan kopi ciplak cuba memakai sarung kopi radix original bermakna mereka sedang dan hendak membunuh industri halal milik muslim.
jika anda membantu lanun cetak rompak ini bermakna anda juga membunuh industri halal ini.

2-tubuh badan manusia dibina dari segala enzim tumbuhan dan herba.kopi radix dicampur dengan tujuh herba dengan percampuran atau sinergi ilmu.sinergi herba ini adalah kombinasi untuk nak bagi neutral apa yang memudaratkan dan akan menjadi doktor semulajadi yang akan merawat masalah kesihatan pengamal kopi radix.
sedangkan kopi radix cetak rompak adalah campuran racun dan bahan murah untuk memusnahkan kesihatan manakala pengusaha durjana memperolehi keuntungan segera.
elakkan memberi duit pada lanun dan jangan minum kopi beracun.

3-perniagaan adalah urusan orang yang ada amanah.bisnes kopi radix mai secawan adalah perjuangan untuk membina rangkaian dan kekuatan ekonomi umat islam.pengusaha durjana kopi cetak rompak ini adalah bukan islam yang juga manusia hina yang tidak ada amanah.orang yang tidak amanah ini boleh mencampur apa saja dalam kopi ciplaknya demi hanya kerana duit
,sekalipun nyawa dan kesihtan orang lain jadi pertaruhan.
oleh itu jangan menjadi pengsubahat untuk memusnahkan perniagaan umat islam.

4-hapuskan kemungkaran.kerja cetak rompak adalah kerja hina seorang lanun.sebagai orang islam kemungkaran bukan saja perlu dielakkan tetapi juga harus dicegah dan ditentang.jika anda pengedar kopi radix palsu,jika anda pengedar kopi radix ciplak bermakna anda adalah penggalak kemungkaran.tanyalah iman didada masing masing.jika tak mampu menyumbang kepada orang yang nak bangunkan industri makanan halal,maka jangan jadi orang yang memusnahkan.

5-perniagaan kopi radix adalah jihad untuk membangunkan kekuatan ekonomi umat islam dan membebaskan dari bergantung kepada bukan islam dalam soal pemakanan dan kesihatan.menentang produk kopi radix palsu adalah jihad untuk menentang usaha menjatuh ekonomi umat islam.dari kopi radix boleh melahirkan indusri ayam organik berjaya yang pertama didunia.dari kopi radix melahirkan radix fried chicken yang membuka mata amerika dan yahudi.
bukankah dari sebiji kopi telah melahirkan kehebatan kehebatan yang lain.
sokonglah!

Monday, July 6, 2009

jihad menentang pengusaha durjana.


gambar menunjukkan kopi ciplak sedang dipromosi dipasar malam di batu kurau perak.mereka menyamar sebagai wakil HPA dengan baju seragam.AWAS ! AWAS! AWAS! jangan tertipu.
dapatkan kopi radix hanya distokis HPA

Sunday, July 5, 2009-sumber gm HPA

JIHAD MEMBASMI KOPI PALSU MASTER RADIX
Ada berita pembohongan mengatakan bahawa MASTER RADIX adalah hasil dari perpecahan dalam HPA.
Kononya dia pengasas awal formula RADIX.
Malangnya ada umat Islam yang mudah terpedaya, tergoda dan akhirnya ternoda.

Disini GM telah mendapat bukti kukuh Master Radix adalah keluaran ciplak dari seorang taukeh cina.

Sehubungan dengan ini beberapa langkah akan di ambil segera.

1. Tindakan undang-undang (tindakan saudara Abd Ghani)

2. Edaran poster memperingatkan Kopi Palsu Master Radix ( tindakan Suadara Saif)

3. Hebahan segera dari mulut ke mulut. PBC, Program Mingguan, Kedai Kopi, Surau, Masjid dan sebagainya.Sampaikan hebahan ini sebagai suatu jihad menentang kejahatan kerana Master Radix sememangnya tidak Halal dan diragui mengandungi bahan berbahaya. (tindakan seluruh warga HPA). Lakukan juga penyebaran dalan mana-mana YM grup.

4. Kenyataan dalam akhbar. (tindakan GM)

AYUH WARGA HPA SEKELIAN.
SEKIRANYA ANDA TERJUMPA PRODUK MASTER RADIX DI WARUNG ATAU KEDAI RUNCIT BERKATA KEPADA MERAKA BAHAWA INI PRODUK PALSU

Sunday, July 5, 2009

orang jujur tidak menipu anda.3 sebab kenapa perlu kenali pengusaha produk yang amanah?

1-sebelum saya kenali hpa,saya adalah penggemar kopi dan sering berkunjung kekedai kopi.sambil menolong bisnes pengusaha kedai kopi,saya tentu gembira untuk membayar harga kopi radix "mai secawan".bila saya mulai kenal hpa,saya sudah boleh membezakan antara kopi radix tulin dan kopi radix ciplak.saya mula tinggalkan tabiat untuk minum kopi radix dikedai kopi kerana masalah kopi radix ciplak

inilah ilmu yang saya belajar.
pengusaha yang jujur iaitu hpa memasarkan kopi radix , tujuh herbanya untuk membantu masyarakat mengamalkan herba dalam minuman seharian supaya kesihatan terpelihara.

pengusaha "keparat" menciplakkan kopi radix tiruan ,menjual dengan harga murah sedangkan bahan bahan dalam kopi tiruan memudaratkan kesihatan.malangnya ramai tauke kedai kopi tertarik dengan harga kopi ciplak murah untuk untung yang lebih.mereka menolong pengusaha keparat dan menipu anak bangsa seagama sendiri.berbaloikah keuntungan kalau menolong indusri pengusaha keparat ini dan menggadaikan kesihatan umat seagama dan sebangsa.

2-saya pasti akan melalui dihadapan beberapa buah sekolah disepanjang perjalanan dimana mana dimukabumi malaya.sedih melihat anak anak bangsa begitu lahap sekali membeli makanan ringan dan segala aneka keropok yang kaya dengan MSG.pilu melihat anak anak orang islam sedang menumpulkan akal dan fikiran dengan pelbagai jenama makanan ringan.didalam kelas cikgu begitu gigih menajamkan akal anak anak ini,sedangkan diluar MSG sedang menumpulkan semula akal .
siapakah pengusaha durjana yang mengusahakan kilang kilang makanan ringan ini.mereka dan berpuluh tahun membina kekayaan atas kemiskinan akal anak anak bangsa sendiri.tidakkah kita ada hati untuk merasa.atau akal kita juga sudah sekian lama ditumpulkan kerana sejak dari dulu kita juga dihidang oleh MSG yang sama oleh ayah ayah dan ibu ibu kita.
bilakah kita boleh berubah.

3-bermula dari depan rumah ke ruang tamu ke bilik bilik air,ke dapur dapur carilah apa produk umat islam yang ada didalam rumah kita.jika kita tidak mampu untuk menghasilkan walau seurat bihun,masihkah kita berbangga dengan gambar gambar masjid yang dijadikan cap cap dagang bihun keluaran mereka.masihkah kita berasa bangga dengan teh cap kopiah jika pengusahanya masih mencampurkan segala pewarna berbahaya dalam produk jualan mereka.
sebutlah semua barangan keperluan harian kita,ternyata kita hanya seronok untuk mengguna tetapi kita tidak dapat nak hasilkan.
sampai bila?
saya tinggalkan jawapan ini untuk dijawab oleh hati sendiri..

pesanan dari pu hpa yang menyentuh hati.menggenggam harapan ummah

Dahulu kita sama-sama meneroka hutan belantara peniagaan ini dengan seribu kepayahan. Segala kekurangan dan kelemahan tidak menjadi sebab untuk berpatah balik dan meninggalkan perjuangan ini.
Seluruh tenaga kerja dari warga dan pemimpin mlm sederap melangkah tanpa kata atau prasangka.Sampai disuatu ketika tiba-tiba ujian menimpa....ramai dikalangan leader yang meninggalkan kita dan kalau adapun hanya melihat dari hujung mata saat sakarat usia perjuangan HPA.
Saf di perbetulkan semula tapi kali ini ikatan yang ada semakin kukuh kerana tali ikatnya ialah hati. Kita melangkah dan terus melangkah.HPA kini bukan lagi perlabuhan sepi bahkan sebuah ladang buah yang telah masak dan sedia di ambil makan.
Kerakusan sekali lagi datang sebagai ujian. Angka bonus yang tidak pernah dijangka kini menjadi rebutan dan persaingan. Ahli-ahli lama kembali hidup bagaikan terjaga dari tidur yang panjang.
Pemimpin yang dahulu telah hilang pula datang siang dan malam bertanya dimanakah keadilan.
Lantaran ahlinya yang ditinggalkan telah menjadi downline orang lain.
Pengurusan terpaksa bertindak dengan arahan dan peraturan bagi mengelakan tuduhan yang datang dari pelbagai niat dan tujuan. Sekali lagi ujian berada di hadapan buat mengukur sejauh mana kukuhnya ikatan hati yang telah tersimpul mati.

-sumber pu hpa

azam. bila perlu dibarukan?.dapatkan tips, baru azam..buru kejayaan..

tidak ada peraturan yang perlu dipatuhi bila azam perlu di perbaharui.tetapi bijak pandai dan orang yang telah berjaya memberi tips bahawa azam perlu diperbaharui setiap hari untuk mendapatkan apa yang kita hajati.ada saranan bermula setiap pagi mulakan azam baru untuk 24 jam yang akan ditempuhi nanti.selepas itu pastikan setiap 60 minit azam azam itu dikemaskinikan supaya ia menjadi relevan dengan aktiviti yang sedang kita lakukan.

azam selalunya dikaitkan pada perkara positif.bila seseorang itu berazam sebenarnya ada semangat baru sedang dialirkan pada diri sendiri untuk menjadi motivasi bergerak kedepan untuk mendepani segala bentuk perjuangan .ia tentu selari dengan ajaran islam yang berkehendakkan supaya setiap minit seorang muslim itu diisikan dengan sangkaan baik.Muhammad s.a.w mengajar setiap muslim bahawa Allah menurut sangkaan hambanya.berazam.berpositif adalah ciri sangkaan baik yang akan membantu urusan seorang muslim mencapai tahap berjaya sebagai khalifah Allah diatas mukabumi ini.

bagaimana mahu update kan azam?.azam perlu ditulis.azam perlu ada follow up.azam perlu ada istiqamah.azam perlu ada dateline.azam perlu ada ilmu.azam perlu ada kerja dilakukan.
setelah itu bertawakkallah.bermula baharukan azam dalam perkara yang kecil kecil.mula memperbaharui azam dalam perkara remeh temeh.ingat satu kumpulan perkara kecil akan menjadi perkara besar.bila mampu selesaikan kumpulan perkara kecil kecil bermakna telah selesaikan satu kerja besar.

jadi pesanan untuk diri sendiri.
tolong barukan azam setiap hari dalam apa jua bidang samada perniagaan,ibadat dan hubungan sosial supaya hidup menjadi lebih bercahaya dan bermakna.

Saturday, July 4, 2009

7 sebab apa ertinya saya guna produk muslim.

1-saya dan orang islam adalah saudara kerana ikatan muslim itu mengatasi apa jua ikatan sama da bangsa ,keturunan dan genetik.seorang melayu atau cina atau india tidak boleh memilih bangsa yang disukainya sebagaimana tidak diketahui bagaimana seseorang itu memilih ibu dan ayah untuk disemaikan benih.seorang saudara muslim wajar menolong menggunakan produk saudara muslimnya kerana ikatan saudara seagama itu.dan islam tidak pernah mengajar untuk menzalimi orang lain.kedua duanya jelas.

2-saya berkewajipan untuk membina hati sebagai seorang muslim supaya saya ada semangat dan keupayaan untuk melakukan tuntutan agama secara berterusan dan istiqamah.kalaulah produk itu makanan,maka hati juga dibina dari apa yang dimakan.saya guna produk makanan muslim yang berwibawa untuk membina hati yang cantik.peribadi yang baik akan membawa makna bahagia pada dunia dan segala isi bumi.

3-saya berkewajipan untuk menjaga kepentingan zuriat keturunan saya supaya menjadi manusia beriman kepada Allah.apa yang saya suapkan kepada isteri dan anak anak saya akan membentuk diri mereka dimasa depan.selagi saya yakini bahawa produk ini tidak mempunyai masalah kepada hati dan jiwa isteri dan anak anak saya maka saya berkewajipan membenarkan ia berada dalam rumah saya.

4-saya adalah sahabat kepada alam yang dicipta oleh Allah.selagi mana produk itu tidak melalui proses demi proses yang memudaratkan alam dan segala isi ciptaan Allah maka saya akan terima sebagai sebahagian dari hidup saya.sekiranya itu adalah produk keluaran muslim,tentulah saya akan hulurkan kedua dua tangan untuk mengambilnya,melainkan jika saya tiada banyak pilihan.

5-saya sebagai muslim amat menghargai erti sihat.nikmat yang dikehendaki sejak dari dulu sampai kehari ini.sihat bermakna saya mesti mengetahui apa yang saya perlu makan dan tidak.secara mudahnya segala tumbuhan yang dicipta tuhan ,jika melalui proses yang normal ia memberi input sihat untuk manusia.tetapi jika yang datang membawa kepada saya adalah saudara saya tentulah hati saya bertambah riang dan gembira untuk dimakan.

6-didunia ini umur saya tidaklah sepanjang mana.setelah itu akan berlaku kematian.setelah itu ada kehidupan kedua yang kekal dan selamanya.saya akan bersama saudara seislam saya untuk menikmati syurga Allah.jika untuk hari depan yang bernama syurga akhirat saya akan bersama saudara muslim saya tentulah hari ini yang bernama syurga dunia saya juga seharusnya bersama saudara muslim saya.bukankah dengan membeli produk saudara muslim yang berwibawa adalah satu nilai kebersamaan.

7-saya menyaksikan sejarah bahawa manusia jujur adalah manusia yang kuat amalan agamanya.sejarah muslim menunjukkan bahawa ramai orang orang islam terdahulu telah memakmurkan alam dunia ini dengan kejujuran dan amanah mereka.dunia hari ini juga memerlukan manusia jujur dan amanah untuk mentadbirkan dunia ini dan menyediakan sajian untuk penduduk dunia.saya akan berterusan untuk menyokong manusia jujur ini walaupun cuma darinya saya perolehi sebiji gandum atau sebutir beras.

Friday, July 3, 2009

motivasi perniagaan..apa yang membeza anak melayu dan anak cina bermain ombak?

orang selalu bertanya berapa lamakah masa diambil untuk kita jadi orang berjaya.berapakah pula jarak dari titik mula berniaga sehingga menjadi titik orang berjaya.di usia berapakah saya mampu melihat diri saya duduk bersama orang yang berjaya.

akhir sekali kita menjadi orang yang lebih sibuk bertanya soalan itu dan ini tentang bagaimana untuk “short cut”menjadi orang berjaya.sedangkan ramai orang yang berjaya itu melalui perjalanan yang panjang dan membina jiwa yang kuat disepanjang perjalanan menuju kejayaan itu.inilah rahsia mengapa kita perlu melalui jalan yang agak panjang untuk menemui sebuah kejayaan.

kerana kejayaan itu besar maknanya, maka orang yang ingin menemui kejayaan mestilah besar jiwanya.kalau tidak dibina disepanjang perjalanan itu ,jiwa dan raganya samada oleh ilmu atau pengalaman ,percayalah kejayaan itu akan bersifat sementara dan tidak membawa kebahagiaan kepada pemiliknya.akhirnya apa yang ditemui lebih memeranakan dirinya.

terbaru kisah michael jackson tentu boleh menjadi pengajaran dan inspirasi positif kepada kita.kematian nya penuh tragis dan persoalan.apabila dibedah siasat dibuat selepas kematiannya ,lebih banyak pil pil dari makanan lain yang ditemui.sanggupkah kita hanya disuapkan dengan pil pil derita dan dadah dadah sengsara sengsara untuk mencipta sebuah kejayaan.

saya suka mengandai kisah kejayaan dalam perniagaan ini seperti ombak.perhatikan ombak dilautan.ombak pasti ada naik dan turun.itulah sifat ombak supaya ia mampu bergerak dan memukul pantai dengan pergerakan naik dan turun.kalau anda bayangkan air laut itu sekata sifatnya ia adalah air tenang.tentu tidak menarik untuk berehat dipantai tanpa ada suara ombak.kaku dan tidak indah.

seperti dunia perniagaan semasa berada pada ombak menaik semua orang akan terasa hebat dan tinggi tahap motivasinya.bisnes bagus adalah menunjukkan ombak menaik.tetapi bila bisnes menurun ramai orang pula akan menurun tahap motivasi nya.pada tahap ini ramai yang kecewa dengan dunia perniagaan.pada tahap ini bermakna ahli perniagaan mlm tidak ada penajaan baru.pada tahap ini bermakna jualan menurun.bersama menurunnya prestasi perniagaan lebih malang lagi tahap prestasi motivasi dan daya juang juga turun.

sedangkan sebenarnya, tidakkah mereka ketahui bahawa sifat ombak itu selepas menurun ia akan menaik kembali.jadi nasihat saya jangan berputus asa teruskan perjalanan supaya kita berada dalam ombak menaik yang seterusnya.kalau kita berhenti ketika mana ombak itu menurun ,percayalah kita pasti akan berjumpa sifat ombak kejayaan yang sama walau dimana pun kita berada.ada turun dan ada menaik.

apakah kita hanya ingin kepenatan bersama ombak diwaktu puncak tingginya dan berhenti berjuang ketika ombak menjadi rendah.sedarlah ombak akan melalui tinggi seterusnya untuk terus menuju kepantai kejayaan.

lihatlah mereka mereka yang berjaya hampir setiap masa melihat turun dan naik ombak kehidupan ini tanpa rasa jemu dan putus asa.dikisahkan seorang anak cina dari kecil melihat ibu dan ayahnya atau bapa saudaranya atau jiran jiran mereka membina perniagaan dalam ombak jatuh dan bangun tanpa berputus asa mencuba dan mencuba.lalu anak cina itu membesar dengan pegangan bahawa inilah perniagaan.kalau nak berjaya dalam perniagaan kena alami ombak jatuh dan naik kerana itulah makna perniagaan sebelum menjadi tauke segala perniagaan.

sedangkan ramai anak melayu mempunyai pegangan yang salah tentang perniagaan.perniagaan itu mesti berjaya dan beroleh kekayaan.sedangkan jalan untuk menuju kejayaan perniagaan itu tidak dipelajari kerana tidak ada contoh dari orang terdahulu samada ibu atau ayah atau jiran jiran.kita tidak mempunyai falsafah bahawa perniagaan itu ada ombak yang harus dilalui naik dan turunya sebelum sampai kepada destinasi kejayaan.kita hilang daya juang dimedan perniagaan.kita hilang istiqamah dalam memburu kejayaan.

ajarlah ilmu bermain ombak ini pada anak anak anda supaya mereka menjadi pedagang yang hebat.sekian
sumber http://hijarkahar.wordpress.com/

Thursday, July 2, 2009

100 ribu sehari berkemungkinan penduduk dunia akan dijangkiti selema babi

laporan dari the sun uk menunjukkan pertambahan kes dijangkiti selsema babi mendadak menakutkan dan ada amaran sudah diluar pengawalan kerana terlalu banyak kes jangkitan baru.diramalkan pada akhir bulan depan pertambahan kes akan mencecah 100,000 orang sehari.
kebanyakan kes selsema biasa dinasihat berehat dirumah kerana ketidakupayaan untuk meneliti setiap kes secara lebih mendalam.
dimalaysia setakat 2 julai terdapat 38 kes baru sehari yang diserang wabak selsema babi.

kalau dulu berada jauh dari kita sekarang semakin hampir kepada kita.langkah awasan dan berjaga jaga perlu diambil oleh setiap individu.
disamping usaha dari manusia dilakukan samada menggunakan sabun clay atau mengamalkan habbatus sauda kita hendaklah kembali kepada pemilik alam ini.berdoalah kepada Allah tuhan yang memiliki alam dan isi kandungannya supaya dijauhkan dari segala bala dan malapetaka.
usaha dan doa adalah motivasi untuk lebih merasa tenang

sedikit nasihat dari blog hpa online yang besar maknanya

Sedikit info apa yang berlaku dalam MLM pada masa ini.
Ini berlaku dalam semua syarikat MLM, tidak terkecuali juga HPA yg berteraskan syariah. Kepentingan diri sendiri dlm industri MLM, ramai yg ditemui lebih mementingkan diri sendiri dari kepentingan org lain.

Akibatnya ramai yang gagal berbanding yang berjaya di dalam industri MLM. Ramai juga yang hanya berlakon sebagai usahawan MLM yang berjaya, hakikatnya jauh sekali dari kejayaan.
Ini kerana mementingkan diri sendiri adalah dilarang sama sekali dalam Industri MLM. Bahagian kita, kejayaan kita memang telah tersedia dan tak perlu dirisaukan selagi kita mengutamakan kepentingan orang lain.

Bantu tajaan-tajaan di dalam kumpulan anda menikmati kejayaan terlebih dahulu, kejayaan anda akan terjamin, datang secara natural dan berpanjangan. Sebaliknya, jika hanya memikirkan kejayaan diri sendiri tanpa mempedulikan kejayaan mereka yang berada di dalam kumpulan anda pasti sekali anda akan hanya beroleh kegagalan dan berada di dalam dunia lakonan MLM.

Akhir sekali orang yang mementingkan diri sendiri tempatnya di pulau terpencil bukan di dalam industri MLM. Jika ada undang-undang yang menghalang mereka ini mesti dihalang dari menyertai Industri MLM selama-lamanya kerana mereka adalah sebahagian dari makhluk PEROSAK Industri MLM.

Umumnya perniagaan MLM adalah suatu sistem pemasaran yg lebih menekankan kepada ‘PENGKADERAN’ daripada penjualan produk. Ia lebih banyak menjual ‘HARAPAN’ dan menjanjikan kekayaan dan kebebasan kewangan. Jangan mengikut sistem kapitalis yg menindas. Ekonomi islam benteng penyelamat kpd ekonomi kapitalis.
Pengguna Dan Usahawan Islam HPA Harus Bijak jangan sekadar DIKADERKAN oleh PENAJA YG MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.
(sumber hpa online)

Monday, June 29, 2009

hidup ini umpama roda.gerakan terus supaya bisa sampai..

dulu sewaktu disebuah sekolah menengah berasrama penuh diwilayah utara tanahair saya pernah dihiburkan oleh lawak dari seorang rakan sekelas juga rakan seasrama tentang teori hidup ini umpama roda.
setelah beberapa kali ditangkap kerana amat lambat kesekolah rakan saya ini dikehendaki memberi alasan paling wajar mengapa beliau selalu ketinggalan "keretapi awal" untuk kekelas setiap pagi.
satu pagi diperhimpunan sekolah surat jawapan ini dibaca untuk pengetahuan umum dan mungkin menjadi teladan.

anda tahu apa jawapannya.jeng jeng jeng..
ringkas saja jawapannya-hidup ini umpama pusingan roda,kadang kadang keatas kadang kadang kebawah.kata kawan saya,masa saya ini selalu berada pada roda dibahagian bawah sebab itu saya selalu lambat bangun pagi dan lambat kedewan makan dan lambat kekelas.tetapi sekurangnya saya adalah sebahagian dari yang membuat roda itu berpusing.
fuuh apalagi seluruh perhimpunan pagi itu tergelak besar.
saya tak pula ketahui apa terjadi kepada kawan saya selepas itu.tetapi oleh kerana beliau ada jawapan glamer,beliau menjadi glamer dan dikenali dan surat itu mengubah perangai beliau yang suka lewat dan serba lambat.

oleh itu gerakan terus roda hidup anda supaya boleh sampai kepada matlamat dan destinasi impian.tak kisahlah dimana kedudukan anda,sebenarnya pusingan roda itu akan membawa anda kadang kadang ke atas dan kadang kadang ke bawah.ini adalah lumrah supaya roda kehidupan ini boleh terus berpusing.
hargailah diri sendiri.

jika jatuh,bangun dan langkah terus

saya membaca buku 7 formula individu cemerlang karangan doktor daniel.
mengikut satu kajian,kalimat gagap tidak pernah wujud dalam kamus golongan red indian.justeru itu mereka tidak pernah gagap.

lalu saya belajar bahawa bila mereka tidak kenal apa itu gagap,mereka menjadi bangsa yang tidak gagap.kita patut belajar untuk tidak kenal gagal,barulah kita akan jadi bangsa yang tidak akan gagal.

gagal hendaklah di fahami sebagai cabaran.gagal hendaklah difahami sebagai ujian.jika jatuh .bangunlah dan berjalan semula.bukankah Allah memberi pengajaran kepada kita melalui budak kecil yang sedang belajar berjalan.perhatikan semangat dan kuatnya mereka hadapi cabaran.berjalan ,jatuh, bangun semula dan berjuang semula diesok hari.

sesudah dewasa kita mungkin lupa pelajaran itu walaupun dulu kita pernah menjadi budak kecil yang belajar,jatuh , bangun dan berjalan terus.mungkin kita sibuk memikirkan keuntungan segera menyebabkan kita mmempunyai jiwa yang rapuh dan mudah luntur dengan segera.
fikir fikirkan..

Saturday, June 27, 2009

penjenamaan semula kematian

pesanan untuk diri sendiri
kematian adalah sama usia dengan kehidupan manusia.sejarah menunjukan manusia pertama yang diciptakan tidak bermakna manusia pertama yang menemukan kematian.
kisah nabi adam membuktikan kadang kadang seorang anak lebih dulu pergi dari seorang ayah.

kematian adalah penjenamaan semula kehidupan.diantaranya kehidupan dialam kubur ada sebuah kehidupan khas dialam kubur.sebagaimana diberitahu kubur itu cuma dua saja samada menjadi lubang api atau taman dari taman syurga.tidak pulak diberi pilihan ketiga.

kematian bagi seseorang adalah kiamat bagi diri nya.akaun kebaikan dan dosa mula terhad masuk dan keluarnya.apa yang ditinggalkan berupa kebaikan yang bermanafaat untuk yang hidup .itulah satu satunya jalan bertambah akaun kebaikannya.mungkin inilah yang akan memberat timbangan amal pahala.
tapi semua itu harus difikrikan sebelum tiba waktu kematian.
ambillah langkah yang wajar .

"rahsia buka pintu utama"

pintu adalah laluan utama untuk memasuki sesuatu premis atau untuk masuk ke satu tempat.perkataan pintu juga digunakan dalam banyak keadaan yang diri fizikal manusia tak boleh masuk.
"bukalah pintu hatimu seluas luasnya supaya kebaikan sebanyak banyaknya boleh masuk".itu mungkin kata kata hikmat seseorang tentang pintu hati.

saya ingin berkisah tentang hidup.
betapa perlunya kita membuka pintu utama untuk mengetahui pintu pintu bilik yang lain.disana mungkin ada bilik kejayaan.selepas pintu utama ada pintu ilmu,ada pintu pengalaman,ada pintu
keseronokan.
secara mudahnya seperti sebuah rumah besar,setelah kita masuk melalui pintu utama ,disana ada bilik bilik didalam rumah tersebut.kalau setiap bilik itu kita nak masuki disitu ada pintu kedua yang harus dilalui.
tetapi harus diingat tanpa membuka pintu utama anda tak akan berjumpa pintu kedua.

dalam hidup hari ini ramai manusia tidak mahu membuka pintu utama tersebut.sedangkan mereka terlepas peluang untuk membuka beberapa pintu bilik kejayaan atau keseronokan.
saya membuka pintu utama rumah HPA .
dan yang menariknya didalam rumah bisnes HPA,saya temui berbagai ilmu ,keseronokan,pengalaman dan sebahagian apa yang saya cari selama ini.
rahsia perubatan jawi saya temui setelah masuk dalam dunia HPA ternyata amat seronok dengan pelbagai ilmu mudah untuk kesihatan minda ,fizikal dan emosi.
rahsia buat duit melalui multilevel syariah juga saya temui setelah berjaya membuka pintu utama dunia perniagaan HPA.

begitulah seterusnya terlalu banyak untuk disenaraikan manafat manafaat yang diperolehi setelah berada didalamnya.ketika itu barulah kita tersedar bahawa didalam dunia yang baru kita masuk ada banyak lagi pintu pintu yang kita menjadi seronok dan ghairah untuk kita buka dan masuk jauh kedalam nya.

saya cukup yakin kita perlu membuka apa saja pintu mula untuk sesuatu yang baru selagi tidak bercanggah dengan agama untuk melihat apakah rahsia dan peluang yang boleh direbut didalam.tuhan menjadi jiwa manusia sememangnya suka meneroka,jadi hargailah.
gerakan tangan anda untuk membuka pintu tersebut.
akhirnya gerakkan minda anda untuk meneroka rumah baru itu.
selamat mencuba dan semoga berjaya

Friday, June 26, 2009

michael jackson -sehebat mana pun seseorang itu akhirnya meninggalkan dunia ini

ini berita terbaru dari paper the sun uk,raja pop ,jacko 50 tahun akhirnya seperti manusia lain meninggalkan dunai ini untuk kesatu alam lain yang mana setiap dari kita akan ditanya apakah peranan yang telah kita mainkan dimukabumi ini.
serangan jantung lebih kurang jam 12 waktu tempatan menghentikan segala galanya.tinggallah segala harta benda , bintang bintang dan kawan kawan.
marilah ambil pengajaran bahawa tiada manusia yang boleh terselamat dari meningglakan dunia ini.
kita adalah pengembara sedang menuju kesatu tempat yang lebih kekal.
disana akan dihidupkan kembali.
dan ada kira bicara perlu dilalui.
sedialah bekalan.

Thursday, June 25, 2009

mari bercerita.ayam dalam seekor helang!.motivasi untuk manusia

kisah kecil ini ada pengajaran besar
dikisahkan seekor ibu ayam telah mengeram sebiji telur burung helang bersama telur telur ayam yang lain.sampai waktunya maka telur pun menetas dan lahirlah seekor anak helang membesar bersama anak anak ayam.
bagi seekor anak helang itulah ibunya dan anak anak ayam itulah saudara saudara sepermainannya.hiduplah mereka bersama belajar dan mencipta pengalaman baru.

suatu hari seekor helang terbang diruang udara dikawasan lingkungan hidup mereka.ibu ayam memberi signal berjaga jaga dan bahaya kepada anak anaknya termasuklah anak sihelang yang seekor itu.lalu bersoallah sianak helang itu mengapakah sihelang yang sedang terbang itu berwajah mirip seperti wajahnya dan mampu terbang bergaya diudara.

ibu ayam menyuruh anaknya bernama sihelang itu diam dan jangan banyak soal kerana awak itu ayam.ayam tetap ayam ,maka jangan dok berangan nak jadi sang helang.begitulah juga nasihat dari saudara sepengeramannya.nasihat dari kawan kawan sepermainannya juga sama hargailah dirinya sebagai seekor ayam maka silalah punya jati diri sebagai ayam.
mencakarlah seperti ayam.belajarlah berkokok seperti ayam.segala galanya ayam dan ayam

itulah tarbiah diterima setiap hari.itulah yang diprogram setiap hari dalam minda seekor anak helang .hasilnya walaupun anak helang ini mempunyai potensi untuk menjadi helang yang boleh bergaya terbang diudara tetapi kerana desakan demi desakan dan program demi program yang menyatakan dirinya adalah ayam maka jadilah sihelang ini seperti seekor ayam.

pesanan saya jangan jadi seekor helang yang terperangkap dalam dunia seekor ayam.
potensi diri yang hebat janganlah disia sia kan.
serlahkan wajah sebenar anda.

Wednesday, June 24, 2009

life begin at 40.penyakit dah mula disemai sejak dari bayi lagi

saya membaca tulisan di blog jamalmajlis blogspot tentang usia 40 yang dikatakan usia sedang meniti puncak kejayaan dan sedang bergelut dengan kesihatan yang serba tidak kena.
sesuatu yang menarik untuk diperkatakan.
memang benar usia 40 adalah masa untuk melihat hasil maksima dan separa maksima dalam kerja dan usaha yang kita lakukan selama ini.

kalau yang hensem dikala ini inilah inilah ketika hensem peringkat maksima dan ramai yang memandang anda dengan dua mata terbuka.sebelah kanan "kehensemnan" anda dan sebelah kiri pula pulus yang menimbun dalam poket anda.ehem ehem
pastikan poket anda terjaga rapi dari bocor atau dicopet oleh janda berhias yang" selero tajam" atau anak dara yang berwawasan mudah untuk menumpang tuah.

kalau yang berkerjaya atau berbisnes,peringkat 40an adalah penanda dan aras yang harus diteruskan apa yang telah anda buat selama ini.kalau dah selesa dengan kedai gunting rambut,teruslah dengan bisnes gunting rambut.cuma yang boleh diubah ialah mahu jadi salon rambut atau mahu dibuka cawangan baru.
amat tidak sesuai untuk terjun dibidang IT dikala ini melainkan anda buka cybercafe sambil rambut pelanggan digunting dan akses internet.

sebenarnya saya amat tertarik untuk beperihal tentang bergelut dengan masalah kesihatan dikala mencecah usia 40 tahun. apa yang disemai dulu akan dituai hari ini.sesiapa menyemai angin akan menuai badai.fuuh mendalam tu!
corak pemakanan dulu akan menentukan kesihatan pada usia ini.
selain dari mewarisi pusaka harta benda dari orang terdahulu kita juga mewarisi apa yang ibu dan ayah kita suapkan semasa perjalanan dari bayi menjadi kanak kanak dan dikala remaja.
sebagaimana kita hari ini menyuapkan apa saja kemulut kita juga sedang menjadi "bukit nenas "kedua tempat simpanan segala macam stok toksid dan bahan berbahaya.

adalah tidak mengejutkan hari ini dek kerana selalu melihat rakan rakan dan kawan kawan kita sorang demi sorang rebah kerna strok atau masalah jantung.sepatutnya usia 40 tahun kehidupan baru bermula tetapi kini sudah bertukar kesengsaraan sudah mula datang.adakah slogan tak rasmi itu kini sudah bertukar penyakit bermula dikala usia 40.diri sendiri mahu ingat dan diri sendirilah mahu fikirkan
tanpa amaran,tanpa petanda,tanpa simpton tiba tiba tekanan darah menjadi tinggi.mudah saja kalau aliran tergendala ke jantung dinamakan lemah jantung dan kalau aliran keotak tersumbat dinamakan strok.

yang berusia 30an pun ramai yang kena apatah lagi yang mula mencecah 40 tahun.dek kerana tak buat pilihan yang betul apa yang nak dimakan kita juga mengulangi sejarah yang sama untuk anak anak yang kita sayangi.apa ker tidaknya makanan sekeluarga dirumah ialah ayam cucuk,sayur beracun dan segala jenama makanan berpengawet kimia dan perperisa dari makmal.

saya amat berterimaksih kerna berkenalan dengan dunia herba perubatan jawi HPA.baru setahun lebih mula memakan herba herba hutan dan herba dari pergunungan yang ada teori dan bukti kuat sedang memusnahkan stok stok toksid dalam badan sendiri.
kalau sayang kepada usia 40 tahun mulakan sebelumnya.
sekadar perkongsian bersama.
jadilah ubat makananmu dan jadikan makananmu ubat.