Saturday, June 27, 2009

"rahsia buka pintu utama"

pintu adalah laluan utama untuk memasuki sesuatu premis atau untuk masuk ke satu tempat.perkataan pintu juga digunakan dalam banyak keadaan yang diri fizikal manusia tak boleh masuk.
"bukalah pintu hatimu seluas luasnya supaya kebaikan sebanyak banyaknya boleh masuk".itu mungkin kata kata hikmat seseorang tentang pintu hati.

saya ingin berkisah tentang hidup.
betapa perlunya kita membuka pintu utama untuk mengetahui pintu pintu bilik yang lain.disana mungkin ada bilik kejayaan.selepas pintu utama ada pintu ilmu,ada pintu pengalaman,ada pintu
keseronokan.
secara mudahnya seperti sebuah rumah besar,setelah kita masuk melalui pintu utama ,disana ada bilik bilik didalam rumah tersebut.kalau setiap bilik itu kita nak masuki disitu ada pintu kedua yang harus dilalui.
tetapi harus diingat tanpa membuka pintu utama anda tak akan berjumpa pintu kedua.

dalam hidup hari ini ramai manusia tidak mahu membuka pintu utama tersebut.sedangkan mereka terlepas peluang untuk membuka beberapa pintu bilik kejayaan atau keseronokan.
saya membuka pintu utama rumah HPA .
dan yang menariknya didalam rumah bisnes HPA,saya temui berbagai ilmu ,keseronokan,pengalaman dan sebahagian apa yang saya cari selama ini.
rahsia perubatan jawi saya temui setelah masuk dalam dunia HPA ternyata amat seronok dengan pelbagai ilmu mudah untuk kesihatan minda ,fizikal dan emosi.
rahsia buat duit melalui multilevel syariah juga saya temui setelah berjaya membuka pintu utama dunia perniagaan HPA.

begitulah seterusnya terlalu banyak untuk disenaraikan manafat manafaat yang diperolehi setelah berada didalamnya.ketika itu barulah kita tersedar bahawa didalam dunia yang baru kita masuk ada banyak lagi pintu pintu yang kita menjadi seronok dan ghairah untuk kita buka dan masuk jauh kedalam nya.

saya cukup yakin kita perlu membuka apa saja pintu mula untuk sesuatu yang baru selagi tidak bercanggah dengan agama untuk melihat apakah rahsia dan peluang yang boleh direbut didalam.tuhan menjadi jiwa manusia sememangnya suka meneroka,jadi hargailah.
gerakan tangan anda untuk membuka pintu tersebut.
akhirnya gerakkan minda anda untuk meneroka rumah baru itu.
selamat mencuba dan semoga berjaya

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com