Friday, August 14, 2009

pergi tak kembali...biar sampai kehujung usia bersama perjuangan HPA

setiap insan pastikan
merasa
saat perpisahan terakhir
dunia yang fana akan
ditinggalkan
hanya amalan yang akan
dibawa

begitulah pesanan dalam lagu allahyarham ustaz asri,rabbani.
sesuatu yang amat menginsafkan tentang kematian ialah ia datang tanpa diketahui bila.
usia muda atau tua juga tidak menghalang untuki setiap kita pergi tanpa kembali.
yang pasti setiap insan akan merasa saat perpisahan terakhir itu.dunia yang fana akan ditinggalkan.
harta , anak , isteri dan apa saja yang disayangi akan ditinggalkan.dan diberitahu kepada manusia yang ditinggalkan itu akan memberi nilai amalan baik atau buruk kepada akaun akhirat seseorang.
hanya itulah talian hayat kita dari dunia.mungkin anak dan isteri yang soleh atau solehah yang akan memberi kasih dan sayang berpanjangan sampai kealam baqa yang berupa doa dan amalan dan pahala baik.
mungkin juga talian hayat itu ialah harta yang dimanafaat dan ilmu yang diamalkan yang akan datang berupa bonus bonus pahala yang memberatkan timbangan amal.

saya dan anda mungkin bukan ustaz atau ulamak yang punya kuliah ribuan pendengar yang boleh membina rangkaian anak murid terhebat.
saya dan anda mungkin juga bukan punya wang berjuta yang mampu diinfakkan pada pejuang palastein atau membina masjid terhebat dimukabumi ini.
tetapi percayalah.
saya mempunyai keyakinan bahawa kita mampu untuk membina rangkaian pengguna produk halal dan toyyiba.
saya juga mempunyai keyakinan bahawa suara suara kita yang tak jemu jemu mengajak insan lain kepada produk halal dan toyyiba akan memberi imbuhan besar dan berterusan sehingga kedunia kekal sana.
saya juga mempunyai keyakinan penajaan dan rangkaian yang dibina untuk memartabatkan ekonomi ummah adalah rangkaian pahala jariah yang dibina untuk bonus bonus akhirat yang lebih baik.
betapa besarnya rahmat tuhan jika ikhlas dalam perjuangan.mari mulakan bersama multilevel syariah HPA.
mari bersama kami.biar sampai kehujung usia bersama HPA.moga ia akan menjadi bonus bonus akhirat yang memberatkan timbangan amal.
insyaAllah

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com