Saturday, August 15, 2009

mesej dari ayam kita..ayam hpa..membina antibiotik kejayaan

alhamduliillah kerana diberi niikmat sihat.
dunia hari ini diserang dengan wabak penyakit yang menggemparkan.ada yang punya nama pelik sehingga nak sebutkannya pun agak susah.hampir kesemua binatang yang dekat dengan manusia dikatakan punca virus selsema.dan yang akhirnya tak mampu bertahan dengan serangan virus ini ialah manusia.
dalam sebahagian kuliah perubatan jawi hpa antara ilmu yang saya ingat ialah penyakit bukan disebabkan oleh virus tetapi penyakit menyerang manusia kerana sisitem pertahanan badannya lemah.atau bahasa lain antibiotiknya tak mampu membuat serangan dan memusnahkan serangan bakteria yang membawa masalah.

marilah kita mencari apakah punca sistem antibodi menjadi lemah.lihatlah apa yang kita makan.lihatlah apa yang kita hidangkan setiap hari kepada anak anak kita dan kepada orang yang kita sayangi.keseimbangan sistem badan hilang berpunca dari makanan kita yang bermasalah,tekanan hidup tidak diuruskan dengan betul dan urusan manusia dengan penciptanya diabaikan.

mari kita singgah sebentar keladang ayam kita,ayam hpa.kenapa tanpa segala vitamin cucuk dan segala antibodi ciptaan dari makmal ,seekor ayam mampu sihat dan lebih berkhasiat.
tentu tidak jatuh standard mamalia untuk belajar dari seekor ayam bagaimana untuk membina antibodi kejayaan.
selamat mencuba-gen6kpu

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com