Monday, June 1, 2009

nasihat dari cikgu mail ,pjskpu2 blogspot.tingkatkan kasih sayang,tulus, telus dan ikhlas untuk" performance driven culture"


bacalah tulisan cikgu mail dalam pjskpu2.blogspot.indahnya mlm HPA yang berlandaskan konsep syariah.berniaga dengan penuh kasih sayang(mahabbah),tulus ,telus dan ikhlas kearah satu tujuan untuk mencari redha ILLAHI.

PERNIAGAAN TANPA SEMPADAN mengatasi apa juga wilayah yang bernama orang aku atau orang kamu,wilayah politik,warna kulit dan sempadan negeri atau negara.
itulah keindahan berniaga apabila agama dijadikan panduan untuk sebarang tindakan dalam perniagaan.ia tentu jauh berbeza dari menggunakan agama untuk mencapai matlamat perniagaan.kerana perniagaan di dunia ini adalah juga sambungan perniagaan kita dengan ALLAH diakhirat nanti.
biarlah setiap sen yang masuk kepoket akan menenangkan hati kita didunia dan setiap sen itu juga akan menjadi "jariah"yang boleh mengiringi usahawan langkah demi langkah kesyurga ALLAH.

BACALAH buku rahsia bisnes isteri nabi Khadijah(bukan sekadar kekasih nabi...juga digelar usahawan ternama)..

minda~sikap~budaya~prestasi.apa dalam minda mempengaruhi sikap.sikap akan melahirkan budaya.budaya akan memacu prestasi.
begitulah.....performance driven culture.fikir fikirkan dan selamat beramal

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com