Sunday, June 21, 2009

kisah 2-jom positif, positif, bermula dari kandungan sehingga lah kesyurga ALLAH.

hidupkan setiap hari dengan bermula yang positif.mulakan minda positif dari baby lagi-jangan banyak menangis tetapi banyakan senyuman(pesanan untuk bayi tetapi harus disempurnakan oleh ibu ibu).caranya seorang ibu lebih memahami tentang baby nya

jadi remaja yang positif.bina keluarga yang positif.
akhir sekali mati pun dalam keadaan positif.macam mana tu.yer mati dalam sangkaan baik kepada tuhan yang menciptanya.
sebagaimana pesan orang pandai agama yang penting bukan bagaiamana kita bermula tetapi bagaimana penyudahnya, dikala nyawa dicabut akan diambil kira.
insyaallah bertemu dengan tuhan dalam keadaan positif kalau kita positif dikala roh dalam keadaan positif berpisah dari jasadnya
berbahagialah wahai jiwa jiwa yang tenang.

dan sudah tentu orang orang yang positif akan berada disyurga Allah .kalau didunia pun orang yang positif sudah merasa sebahagian nikmat syurga tentulah kalau sudah berada disyurga Allah diakhirat kelak akan bertambah lah rasa kenikmatannya.
kalau nak merasa sebahagian nikmat syurga Allah didunia ini,positif positif lah selalu.fikiran akan tenang dan terjauh dari sifat amaraah.
fuuh nikmat lah kalau hidup ni selalu boleh memaafkan orang.dan memang hebatlah nikmat hidup ini kalau perasaan marah tak bersarang dijiwa.bukan kah itu yang kita sering cari dalam hidup.
jadi untuk hidup yang lebih nikmat.mulakan hari ini.
selepas itu mai join HPA.MAI SECAWAN!.ehem! ehem!

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com