Friday, June 5, 2009

jangan berterusan mendera anak anak .temui sebahagian jawapannya dalam produk HPA.JOM LIHAT!!!

kita sering beberapa waktu dulu membaca cerita ibu dan ayah mendera anak,cucuh api rokok .anak disterika dan pelbagai 1001 cara penderaan.hal sebegini masih berlaku lagi sekarang
dalam kehidupan yang semakin hampir kepada dunia kiamat.
kalau diteliti sebenarnya ada satu lagi penderaan berterusan yang dilakukan oleh kebanyakan ibu bapa moden hari ini iaitu menyediakan ,melatih dan membiarkan anak anak untuk layak didera oleh sterika dari api neraka Allah pada hari akhirat nanti.
marilah kita bersama mendoakan dan berusaha supaya kita dan anak anak kita terlepas dari penderaan itu.
dari baby lagi kebanyakan susu untuk suapan anak memang bermasalah.kebanyakan susu formula atau susu tepung yang berjenama terkenal atau tidak ada tambahan wei.wei melalui proses bersama enzin babi antaranya.boleh rujuk keterangannya dalam buku halal haram keluaran persatuan pengguna pulau pinang.ada beberapa jenama didedahkan yang dibuktikan dengan ujian makmal.
melalui zaman kanak kanak dengan beribu makanan ringan yang mengandungi MSG.penambah perisa makanan ini bukan saja halalnya diragui tetapi MSG lah yang berjaya menumpulkan akal kanak dan menghilangkan daya fokus dan tumpuan ketika ilmu diajar.sekali lagi rujuklah buku persatuan pengguna pulau pinang untuk meyakinkan diri sendiri.
melalui zaman remaja dengan sejumlah makanan yang bermasalah dan beracun dipasaran.bukan sahaja kesihatan badan terganggu tetapi kecahayaan hati juga mulai malap.sukar bagi hati menerima kebenaran dalam mengamalkan suruhan agama.
lalu menjadi dewasa dengan seribu kebebalan dan sejuta masalah.
tidakkah ini bermula dari tangan dan ibu yang tersalah mendidik.tersalah nafkah zahir.tersalah nafkah batin.tersalah nafkah emosi.
marilah kita memperbetulkan kesalahan kita.marilah kita mencari makanan terbaik dan halal untuk anak anak kita.
mulalah hari ini dan lihatlah produk HPA.mungkin inilah yang dicari selama ini.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com