Wednesday, April 15, 2009

kita tiada pilihan ketiga,kubur cuma dua saja,sama ada taman syurga atau lubang api neraka

semua dari kita akan mengharungi malam pertama di kubur.sedangkan kubur yang menjadi tempat malam pertama setiap insan yang ada nyawa cuma dua saja keadaannya,taman syurga atau lubang api.marilah kita berbuat amalan dan kebajikan supaya kubur menjadi taman syurga.marilah kita berdoa supaya kubur dan malam pertama kita disana tidak menjadi lubang dari lubang api neraka.sepanjang yang diterangkan ,tiada pilihan ketiga sebagai alternatif.
bila nyawa terpisah dari badan,kita dikapankan dan dibenarkan bermalam ditanah sunyi tanpa bekalan elektirk untuk menyalakan sebarang lampu .hanya amalan dan kebaikan saja yang akan menjadi cahaya yang akan menjadi teman sepanjang disana.
amala jariah adalah antara talian hayat yang akan berupa pahala yang terus menerus menambah akaun kita semasa di dalam kubur .
saya mula terfikir antara talian hayat terbaik ialah mengajak manusia kepada mencari yang halal.andai kita berada dalam perjuangan ekonomi ummah HPA, insyaAllah kita sedang membina talian hayat untuk di alam barzah nanti.cuma perbetulkan niat sambil memperkenalkan perniagaan multilevel syariah HPA untul lebihan bonus kita juga sedang berusaha membebaskan ummah dari produk tidak halal.
marilah membuat tindakan bijak untuk keuntungan dunia dan akhirat.perkongsian bijak untuk cemerlang bersama HPA

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com