Thursday, April 16, 2009

cantiknya orang bisnes,usahawan muslim HPA dengan alam sekelilingnya

seperti pohon pokok,memberikan oksijen kepada manusia,memproses karbon dioksida hasil buangan manusia,memberi bunga yang cantik untuk dilihat manusia,usahawan muslim harus memberi manafaat kepada orang disekelilingnya.


saya suka akan ayat ini.usahawan adalah benih yang dicari,benih yang disemai,benih yang dibajai.akan menjadi anak pokok yang akan membesar.bergantung kepada cara pokok itu dimotivasikan.motivasi untuk pokok ialah udara yang segar,air yang berkhasiat dan zat makanan yang sihat dan enak.
begitu juga ahli perniagaan atau usahawan atau orang bisnes,motivasi terhebat ialah pulus atau wang atau duit.sesudah punya segalanya.punya wang,pengusaha akan mencari motivasi lain untuk menggerakan perjuangan perniagaannya.
apabila lumrah nya semua orang termasuk orang bisnes akan meninggalkan dunia ini dan ada kehidupan kedua di alam kedua dan tak ada kesudahan,tentulah usahawan perlu cari motivasi seterusnya untuk terus bersemangat dalam dunia bisnes.
link kan urusan bisnes kita dengan perjuangan membebaskan ekonomi umat islam dari belenggu kemiskinan dan banyak bergantung kepada bukan islam khasnya dalam soal makanan.
dalam urusan perniagaan multilevel syariah HPA,kita sering dingatkan tentang matlamat ekonomi ummah ini.ia bukan sekadar cerita tentang wang dan bonus.lebih dari itu HPA sedang mewujudkan rangkaian pengedar muslim disetiap lorong taman perumahan dan setiap jalan jalan menuju kekampung kampung terpencil.
mari jadi pohon pohon yang sekurangnya boleh ada insan lain tumpang berteduh dunia sampai akhirat.realitikan dalam perjuangan bisnes HPA

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com