Tuesday, April 21, 2009

aktifkan 10,000,000,000,000 (10 trilion) sinaps(rangkaian) neuron ke neuron otak kita untuk sebuah kejayaan.

otak,minda adalah keajaiban yang Allah kurniakan kepada hambanya.beratnya cuma lebih kurang 1.5kg atau satu per 40 dari berat badan.neuron adalah sel sel kecil dalam otak.
jumlah neuron adalah antara 10 bilion(10,ooo,ooo,ooo) hingga 15 bilion(15,000,000,000).
dan dikatakan 25,000 neuron adalah sebesar hujung sebatang jarum.kajian menunjukkan kita hanya menggunakan sepuluh persen saja.90 persen lagi menunggu untuk diguna.-sumber membina imaginasi cemerlang dr tuah.
jadi kita yang dok fikir fikir banyak tu .usah risau ,cuma sepuluh persen saja otak yang aktif.
mitos yang mengatakan akan jadi sewel bila asyik belajar adalah salah.yang sebenarnya untuk mengelak otak dari disewelkan,hidayah dari tuhan diperlukan,belajarlah islam dengan sebetulnya.

halangan untuk berjaya!!(sumber engineer ahmad jais)
1-minda di "block" kan.kita bina tembok dan halangan didalam otak sendiri.kemudian susah susah panjat.kalau otak sendiri berfikir untuk berjaya itu susah,tembok yang bernama susah itu kita bina sendiri .tentulah penat memanjat tembok kegagalan.jadi runtuhkan segala tembok negatif dalam minda kita.jom

2-minda ada virus.ni bahaya ni.virus malas,putus asa,sangkaan buruk dan berbagai lagi memenuhi otak.bagaimana untuk membunuh virus tersebut.lakukan kebaikan.sesungguhnya kebaikan itu akan menghapus kejahatan.contoh- gunakan antibodi sangkaan baik untuk nyahkan nyahkan virus sangkaan buruk.

3-minda berada dizon selesa.tanpa peperangan senjata tidak teruji.tanpa cabaran ketahanan diri tak diketahui.tanpa berfikir neuron otak tak berinteraksi.selesa bermakna relaks,relaks bermakna banyak virus akan menyerang.oleh itu keluar lah dari zon selesa.
ok, tips untuk diri sendiri dan para pejuang HPA.selamat berjuang

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com