Monday, April 27, 2009

Jangan lupai anak anak palastine dalam tidurmu.- kisah 1

TERKINI,
sejumlah 34,000 ribu pelarian palastine merana,daif dan mengharapkan bantuan saudara saudara.mereka kini berada dikhemah pelarian,dikawasan padang pasir sempadan antara syria dan iraq.sudah tiga tahun mereka dikepung oleh tentera amerika dan tidak dibenarkan keluar dari kawasan tanah tak bertuan ini.

sejak krisis di iraq mereka disisih kan disini dan tiada tajuk muka hadapan untuk akhbar akhbar,mereka tiada nilai berita.

itulah gambaran awal yang dikhabarkan oleh presiden teras,tuan haji azmi menerusi radio ikim pada 27 april 2009.beliau pernah berada disana secara live.

apa yang sedang berlaku ialah sebahagian dari mereka telah melalui projek anak angkat dan telah berada dinegara kedua untuk kehidupan yang lebih baik.

romania ambil 300 orang.brazil ambil 500 orang.ada diantara mereka kini berada di australia,netherland usa,iceland ,kanada dan lain lain.kecuali syria yang telah mengambil 5000 orang,tidak ada satu pun negara islam lain yang datang untuk menyelamatkan keadaan.

tuan haji azmi menyaksikan satu filem dokumentari,dari damascus (kawasan perlarian) ke romania,amat menyedihkan disana ,pihak gereja menyambut mereka dengan meriah.hati manakah tidak sedih.

ketika berbicara dengan anak anak palastine, sebenarnya mereka mahu ke negara dan ke rumah orang islam.itulah suara hati mereka kata tuan haji azmi.
antara kata kata yang tak dapat dilupakan dan menyentuh nurani ,dari salah seorang anak palastine ialah:

apa yang kamu fikir tentang kami?
antara dua,samada saya akan mati
atau sesiapa membantu saya.
saudara datang lihat kami.
dan ramai lagi yang datang lihat kami.
60 tahun kami merana.
220 juta umat arab mengelilingi kami, tidak mampu berbuat apa.
1.5 bilion umat islam adalah saudara kami.

kalaulah palastine ini satu beban ,
sakitkan kepala ,kepada kalian.
bunuhlah saja kami semua.
selepas ini saudara boleh tidur dengan nyenyak.

(untuk maklumat lanjut sila hubungi presiden teras,tuan haji azmi)

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com