Monday, March 1, 2010

"Downline"adalah sumber inspirasi kepada "upline"

"sudah lama tidak menulis ayat ayat begini dalam blog ini. Semakin jauhkah aku dari HPA mlm syariah ini"getus hati sendirian.

Sesekali ada juga menerima panggilan telefon dari "upline"yang cuba memberi input dan motivasi positif "wahai downlineku yang diingati,dari kejauhan ini ana nampak anta semakin hilang semangat usahawan.Tentu ada sesuatu yang perlu anta check dan cari jawapannya.

"Benarlah wahai uplineku.Perjuangan ini benar benar menuntut ketabahan, kesabaran dan kekuatan.Tidak mudah berputus asa adalah modal terbesar untuk melalui jalan ini.Kegigihan adalah modal ana yang semakin kurang.ana sedang cuba melakukan sesuatu"


Suatu hari berjumpa dengan downline sendiri,seorang anak muda yang baru berusia 24 tahun ,bersahaja kempen sana sini tentang kebaikan multilevel syariah,hpa.Ligatnya mengalahkan saya uplinenya..
Tercabar rasanya bila diri sendiri tidak boleh menjadi contoh kepada anak muda ini.Satu waktu dulu aku juga begini,bersemangat dan ingin menjadi hebat.aku harus kembali mencari program yang dulu pernah ku downloadkan dalam komputer diri.

ameen-gen6kpu

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com