Tuesday, March 16, 2010

Hanya Pada Allah-kita berdoa semoga dimusnahkan kartunis sweden,lars vilk

Minggu lepas,isu menghina Nabi Muhammad SAW oleh kartunis sweden,si celaka lars vilk menjadi isu lagi.Dia melukis karikatur Nabi Muhammad SAW dengan badan seekor anjing.Saya berdoa semoga Allah akan menghinanya kembali dengan kematian disiat siat oleh anjing anjing sebagaimana berlaku kepada anak abu jahal,utaibah.

Saya benar benar terkesan ,bila mendengar ceramah dari Ustaz Wan Sohor Bani Leman.Beliau mengkisahkan bagaimana utaibah bin abu jahal dan utbah bin abu jahal yang sebelum zaman kenabian Muhammad saw pernah menikahi dua orang putri nabi.Apabila Muhammad saw diangkat menjadi nabi dan berlakulah dakwah kepada abu jahal.

Diantara kesan dakwah itu ialah abu jahal memanggil dua orang anak lelakinya utbah dan utaibah lau ia bertanya"wahai anakku diantara aku,bapa kalian dengan Muhammad bapa mertua kalian,siapakah yang paling kamu kasih.

"kami mengasihi bapa kami abu jahal"ujar kedua, utbah dan utaibah.

"jika begitu buktikan kamu mengasihiku lebih dari kasih kepada bapa mertua kalian Muhammmad".kata abu jahal.

Lalu keduanya kembali kerumah masing masing.membawa kedua kedua putri Nabi Muhammmad saw yang juga isteri mereka bertemu dengan nabi Muhammmad saw.maka berlakulah penghinaan pertama mereka,utbah dan utaibah menceraikan isteri masing masing semata mata kerana Muhammad saw membawa ajaran bersalahan dengan ajaran nenek moyang mereka.Untuk membuktikan kasihnya, utaibah kepada bapanya abu jahal ,tiba tiba selepas menceraikan putri Muhammad saw,si celaka utaibah meludah kemuka Nabi Muhammad saw.
Ketika itu Nabi Muhammad bersabar dan berdoa kepada Allah supaya utaibah akan mati dalam kehinaan di siat oleh binatang buas.
(ketika ini saya juga berdoa semoga kartunis sweden,lars wilk juga kan merana dibunuh oleh binatang binatang buas).ameen

Selepas itu kedua utbah dan utaibah pergi menemui bapa mereka abu jahal,bergembira
menceritakan kejadian.
maka berkatalah abu jahal"sesungguhnya Muhammad itu benar.Kamu pasti akan mati dibunuh oleh binatang buas wahai utaibah.beginilah wahai utaibah,kamu tinggallah dirumahku.kamu akan dijaga oleh pengawal pengawal peribadi.nescaya kamu akan selamat.

benarlah ,abu jahal merancang tetapi Allah adalah sebaik baik perancang.abu jahal sememangnya mengetahui bahawa Muhammad saw bercakap benar tetapi lihatlah betapa degilnya hati bapa saudaranya untuk mengakui kerasulan nabi Muhammad saw.(ketika ini saya teringat betapa ramainya manusia hari yang mengakui kebaikan dan keadilan ajaran islam tetapi menutup hati hati mereka untuk menerima sebagai cara dan budaya hidup,tidakkah mereka ini sama seperti perangai abu jahal).
oleh kerana abu jahal adalah bussines man,dia perlu pergi ke syam atas urusan dagangan.ketika itu dia berfikir bagaimana untuk memastikan nasib anaknya selamat.akhirnya keputusan diambil bawa utaibah bersama dalam misi dagangannya.dan diberi kawalan ketat supaya tak terjadi uatibah akan mati di bunuh oleh anjing .

strategi pun diatur.ketika berada kuffah mereka melalui sebuah gereja dan disitu berlaku dailog dengan paderi disitu, yang hairan kerana dalam minggu ini beliau sering mendengar suara singa mengaum disekitar gereja tersebut padahal kawasan hutan terletak jauh dari gereja itu.
abu jahal mengambil langkah berjaga jaga setelah membayangi doa Muhammad terhadap anaknya.dan keputusan diambil mereka bermalam dikawasan luar gereja dengan sistem sekuriti yang teliti.

sebelum itu ,paderi gereja tidak membenarkan mereka tidur dalam gereja kerana abu jahal and geng adalah pengamal agama jahilliyyah yang sangat nyata berbeza agama kristian .
nyata mereka berbeza dan tidak layak untuk berada dalam gereja semata mata untuk tidur dan bukannya menerima ajaran gereja.

barang dagangan dilonggok dibahagian tengah dan abu jahal tidur disekeliling barang dagangan bersama para pengawalnya.diatas barang dagangan yang dilonggok membentuk tempat tidur utaibah yang ada dua lapisan sistem keselamatan.tembok manusia dan tembok harta.

terjadilah apa yang ditaqdir Allah akan terjadi.doa Muhammad saw diperkenankan.ketika itu tembok manusia ,Allah lenakan tanpa ada rasa sedar, sang singa melepasi tembok manusia dan tembok harta.akhirnya benarlah utaibah disiat siat oleh singa tersebut.mati dalam kehinaan .

ketika abu jahal melihat cebisan mayat anaknya, utaibah.abu jahal tetap sebagaimana abu jahal tidak mahu juga berubah menerima kebenaran islam dan kenabian Muhammad saw.alangkah sombongnya manusia bernama abu jahal

dunia hari ini.kita lihat alangkah ramainya abu jahal abu jahal barat dan timur yang sombong untuk mengakui sumbangan Muhammad saw saw terhadap tamadun dunia.biar pun islam yang dibawa oleh Muhammad saw banyak memberi rahmat dan kebaikan kepada dunia dan isi dunia.
pasti akan datang satu hari nanti.celakah wahai abu jahal barat.celakah wahai abu jahal timur

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com