Friday, February 26, 2010

12 rabiulawwal-Harapan Paling Akhir (HPA)


"Kalau sakit Allah sembuhkan"

Sungguh besar rasanya nikmat sihat setelah hampir seminggu deman dan sakit sakit badan.Cuaca di luar pulak terasa amat berbahang.Herba IMT,kopiradix dan air alkali Hpa menjadi teman setia . Bibir dan tekak ,dipenuhi ulcer,lubang lubang kecil yang pedih.Alangkah bahagianya jika selama ini ,masuklah apa saja kedalam mulut,pasti tekak akan meraikan dengan gembira.

"Ketika sakit,hati terasa dekat dengan kematian lalu lidah pun menyebut nama Allah ,tak putus putus mengharap simpati"
Benarlah kata nabi Muhammad saw bahawa orang yang paling bijak ialah orang yang mengingati mati dan membuat persediaan untuk menghadapinya.Lemahnya kita ,bila sihat,kita menjadi semakin tidak bijak,rasanya mati itu masih jauh.

Terbaring ditilam dan terbayang bayang apakah daya dan usaha yang telah aku perbuat untuk membantu ummah dan islam.Dunia multilevel syariah HPA pun sudah lama aku tidak mengembang rangkaian "downline" dan dakwahnya.Cuma sekadar menjadi pengamal produk sahaja dan sesekali menjual.Sedangkan matlamat untuk membina kejaayaan ialah dengan menaja prospek baru dan menyebarkan seruan produk halal ini selagi masih ada bulan dan matahari.Entahlah...

Benarkah bila berada di zon selesa,daya juang menjadi semakin malap?

Aku masih mencari jawapan.Aku terus mencari semangat dan kekuatan untuk bangkit.

Merenung mata anak anak kecil,mencari harapan yang mereka harapkan."jika aku tinggalkan perjuangan ini,pada siapa anak anak ini hendak berharap jika mereka nak merasa ayam goreng organik.Jika aku tidak bersama hpa ini,siapa lagi yang aku boleh berharap untuk memberitahu anak anakku secara istiqamah bahawa saudara saudaramu anak anak palastine sedang merana diratah israel durjana"

Aku tiada pilihan.Aku akan terus mencari kekuatan.Inilah harapan paling akhir

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com