Monday, May 17, 2010

selamat hari belia wahai downline ku.

anak muda memang begini. zaman gila gila ,zaman meneroka, zaman mencuba. keberaniannya melebihi kapasiti kewajaran. keseronokkannya melampaui batas. kesedihannya sukar di alirkan.

dunia muda hanya sekali. salah tu, alam muda sebenarnya dua kali. sekali didunia dan kedua kali diakhirat. tiada orang tua disyurga akhirat. jadi taktala meriah dengan muda dunia,mari berharap supaya dapat muda diakhirat.muda yang selamanya.muda yang tidak berkesudahan.

jika meyakini bahawa ada penghidupan muda diakhirat, jangan persiakan usia muda didunia. nikmati keseronokan muda didunia,ambillah apa yang sepatutnya tapi bawalah agama sebagai penasihat. kerana yang menyelamatkan kehidupan dunia ialah islam yang diamalkan.

merempitlah tapi carilah waktu merempit taktala tidak menggangu manusia lain. jika deruman motosikal anda boleh mengganggu bayi yang sedang lena tidur dalam zikirnya pada tuhannya, tentu ada perkiraannya dimahkamah akhirat kerana setiap zarah kejahatan dan kebaikan akan dikira. jika memandu dengan kesombongan ingatlah nabi berpesan-"tidak bertemu syurga orang yang didalam hatinya ada sebesar zarah dari sifat sombong. jika kita merasa hebat, lihatlah bumi yang tidak bertiang, langit tidak bertongkat.pandanglah lautan ikan yang bernafas dilautan, maha hebat tuhan yang menciptakan.

satu hari nanti jika pernah menjadi muda, pernah menjadi belia. kita akan ditanya tentang dunia dan nikmat yang sementara itu.sediakan jawapannya wahai orang muda

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com