Tuesday, May 18, 2010

penulis cinta murahan. upgradekan kepada membina insan

remaja sukakan cinta. mereka membaca novel cinta.mereka ingin terjun dalam dunia cinta dan keindahanya. mereka mencari guru cinta dalam novel. mereka merasa cinta melalui novel dan apa yang dibaca.

penulis novel cinta memberi input kepada pandangan mereka tentang cinta. jika cinta bermula dengan pertemuan dibawah pohon rendang , ditepi pantai, lalu berbicara aku cinta padamu, tetapi tidak ada pengajaran dan ingatan betapa pohon yang sedang memayungi mereka itu sedang berzikir memuji tuhan yang ada berjuta kasih dan sayangnya.

jika penulis tidak memberi input bahawa , bila bertemu dua jantina adam dan hawa, maka bersorak riang iblis kemungkaran, lalu bertiupu daya lah iblis supaya anak muda itu mencuba sesuatu yang bernama ringan ringan.

ringan ringan adalah adegan permulaan untuk menghitamkan hati. bila hati gelap mereka mula mencari yang berat berat. lalu pulang kerumah membaca kisah kisah cinta mual, ingin menjadi seperti watak dalam novel itu.

lihatlah betapa penulis sedang membina saham untuk akhirat dari kisah kisah novelnya. jika novel difilemkan bertambah lah adegan adegan mual dalam masyarakat. jika sayangkan anak bangsa jika sayangkan agama jadilah penulis yang bertanggungjawab.

ada satu perkara yang pernah dipesan oleh agamawan .jangan pandang kecil maksiat yang kamu sedang semarakkan, mungkin disitu besar kemurkaan tuhan. pesanlah pada diri sendiri ,pesanlah pada teman teman.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com