Tuesday, May 25, 2010

kesopanan adalah dinasour yang semakin pupus

kesopanan yang semakin pupus. beginilah dunia diatas jalanraya.manusia berlumba mempamirkan kehebatan masing masing. manusia menampakkan ego masing masing. dunia sabar sudah menjadi asing bila diatas jalanraya.


jambatan pulau pinang kini sudah menjadi tiga lorong. dan jika memandu pada jam 12 tengah malam, selalunya akan ditemui acara formula one tak rasmi.kekadang memotong disebelah kiri secara tiba tiba. satu hari, secara live saya menyaksikan sebuah kereta dengan penuh keegoaan seorang lelaki bersama teman wanitanya memotong laju, dengan kereta serba gahnya.

dan secara tiba tiba didepan kereta melanggar pembahagi tengah jalan, kereta berpusing pusing dan berhenti pada pembahagi tengah jalan. kereta termati enjin dan manusia terhenti nyawa.

dan kedua kekasih itu, tentu akan ditangisi kematiannya. dan akan bermulalah soal jawab di alam kubur. tentang masa muda dimana dihabiskan. tentang sombong manusia ketika mengakhiri nyawanya.

sewaktu tanah palastin banyak mesyahidkan anak anak remaja palastein. anak muda anak muda kita ramai yang syahid diatas jalan kesombongan dan maksiat.

berbaloikan untuk menjawap di depan tuhan pemilik segala ini. tepuk dada tanyalah iman.

sekadar berkongsi- gen6kpu

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com