Tuesday, March 10, 2009

Muhammad SAW,usahawan dan penyelamat


Muhammad saw adalah usahawan muslim sejak dari remaja.
Berkahwin dengan usahawan terbilang kota Mekah ,Siti Khadijah.
Bersahabat dengan usahawan seperti AbdulRahman bin Auf.Sewaktu berhijrah ke Madinah,selain dari mendirikan masjid,mewujudkan Pasar Ansar.
Pasar Ansar ini akhirnya meruntuhkan pasar yahudi dikota Madinah.Muhammad saw bercakap tentang sembilan dari sepuluh sumber ekonomi datangnya dari perniagaan.
tips dari nabi kita lebih seribu tahun dahulu,tapi tak ramai umat Muhammad yang sambut seruan ini.akibatnya dari yang paling asas makanan umat islam hampir kesemuanya datang dari rumah rumah bukan islam.dulu,dari ladang ,gandum diproses menjadi tepung,kita membeli tepung membentuk roti dan kuih muih dirumah.
kini ,kita membeli roti dari adunan tangan tangan mereka,resepi ciptaan mereka.roti roti roti.roti ohh roti.roti dari jenama terkenal atau dari jenama "cokiar"menggunakan L-cysteine untuk doh, tidak mudah melekat,untuk tempoh adunan doh yang singkat.
sedangkan 80 peratus L-cystine diperolehi dari negara China diperbuat dari rambut manusia dan bulu ayam.
Perrgghh.kita dan anak anak kita enak dimeja makan dengan sumber protein ini.dah berpuluh tahun.dah lama dah.itu belum lagi cerita plasma darah dalam daging burger,sosej,surimi dan bebola ikan atau daging.burger mungkin dari ayam sembelihan halal, dari daging halal .yang juga mempunyai jenama ala ala islam.
TETAPI kita tidak kenal nutrigel 500. nutrigel 500 yang akan memberi daya lekatan pada daging burger.nutrigel yang akan memberi rupa bentuk yang comel pada daging burger.nutrigel adalah plasma darah.
plasma darah DARI RUMAH SEMBELIHAN DISELURUH EROPAH yang telah dibuang platletnya,berwarna putih diberi nama baru ,nutrigel.pengusaha burger dan sosej membeli nutrigel untuk industri mereka.
kita orang islam pula menghidang untuk keluarga yang kita sayangi. beginilah nasib umat islam apabila Muhammad saw tidak diingati sebagai usahawan dan penyelamat.
HPA sedang meneroka jalan yang disuruh oleh nabi.terpulanglah pada anda untuk bersama atau tidak.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com