Friday, March 27, 2009

Mangga oh mangga.jagalah nilainya

dua wajah mangga yang berbeza


laporan dari tuan haji ismail,jus mangga HPA mungkin terputus dari bekalan kerana bekalan semasa buah mangga perlis tidak diperolehi kerana musim ini buah tidak menjadi.peminat jus mangga terpaksa bersabar.lupakan sebentar jus mangga dicampur bersama susu segar dengan aroma dan rasa lasey.lanjutan itu saya ingin bawa saudara ke dunia "mangga" yang lain.


dalam pasaran majalah dimalaysia,saya sedih dengan majalah mangga.helaian demi helaian terpampar gambar gambar anak anak remaja melayu mendedahkan mangga mangga sendirian berhad.tanpa segan,tanpa silu ,pangkal pangkal payu dara didedahkan dengan senyuman lebar.


ada sesuatu yang tak kena dengan orang kita.memandang remeh pada dosa dan pahala.


apakah yang menutupi hati hati kita untuk merasai besar kedosaan yang kita lakukan.dari tuan majalah,jurugambar,gadis gadis yang mengejar glamour,penjual majalah dan sewaktu denganya tidakkah terfikir oleh mereka,mereka sebenar membentuk rangkaian dan jaringan dosa.


benarlah makanan kita selama ini yang tidak jelas halal haram telah menjadi titik titk hitam menutupi hati kita untuk merasa takut pada kemurkaan tuhan.lu fikirlah sendiri.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com