Sunday, March 22, 2009

angan angan,imaginasi,cita cita kesekolah jutawan HPA


imaginasi yang baik akan "memprogram" kan sesuatu yang baik dalam kotak fikiran kita.mari kita membayangkan bersama dalam perjuangan dan perniagaan HPA ini suatu hari nanti aku akan jadi jutawan.ya aku bukan saja seorang jutawan,aku juga seorang usahawan,aku juga seorang dermawan,aku juga seorang manusia "akhiratan".kajian menunjukkan imaginasi adalah permulaan yang baik untuk kita lakarkan dalam kotak fikiran,sebelum bermulanya tindakan.seperti sebelum mula menulis atau melukis kita perlu peranan imaginasi atau angan angan untuk mengerakkan pen atau pencil.bila kita membayangkan sekuntum bunga yang cantik dalam ruangan imaginasi barulah kita mampu melukis sekuntum bunga yang cantik.dalam perniagaan begitu juga,kita perlu meimaginasikan kejayaan baru akan ada penggerak untuk bertindak dan aktif dalam perniagaan.imaginasi ialah angan angan terarah.maknanya bila kita ada impian mesti ada tindakan.nak berjaya dalam HPA adalah impian.tindakannya ialah tiru kejayaan orang lain,tiru mereka yang dah berjaya.mesti sabar beb,mesti tekun tuan tuan.ini adalah jalannya.sambil sambil itu ajak ajaklah orang yang kita sayangi supaya mempunyai impian yang sama dengan kita,gerak gerakan anak anak supaya mempunyai minda bisnes.salah satu teknik nya ialah ambil kadbord besar besar,tulis impian anda dalam HPA.gantungkan dalam bilik tidur,renungkan setiap hari. moga akan jadi pencetus untuk lebih laju dalam bisnes HPA.selamat datang kesekolah jutawan HPA.bukan sekadar angan angan,tapi jadilah impian.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com