Thursday, April 1, 2010

harapan paling akhir-untuk alicia loo.ah soon dan lim

pagi yang damai.matahari bersinar indah.saya melihat pokok menari narikan dedaunya.lembut dan bersahaja.seolah olah meraikan cahaya matahari. yang pastinya Tuhan Yang Maha Pengasih,pencipta alam ini mengaturkan pertemuan diantara cahaya matahari dan hijau klorofil daun daun pokok.akhirnya pokok menjadi segar .tersambunglah satu proses kehidupan.dan saya dari jauh,dalam hembusan nafas mengeluarkan karbon dioksida.lalu diproses oleh pokok pokok menjadi oksijen.memberi dan saling menerima.

tidakkah ini tanda keagungan tuhanmu?
nikmat yang tak mampu kita dustakan.

dikaca tv.
seorang muallaf dari guar cempedak kedah,menghubungi ustaz yang sedang memotivasikan pagi yang damai ini.
"Saya muhammad azzim,baru memeluk islam.hidayah datang melalui anak saya yang terlebih dahulu menjumpainya.dia pulang membawa cahaya kebenaran kepada saya.tetapi saya punya dua ibu dan ayah yang saya sayangi.mereka telah meninggal dunia.mereka tidak sempat berjumpa dengan islam sebagaimana saya jumpa hari ini.bolehkah saya berdoa agar tuhan memaafkan mereka"?

ustaz memberi jawapan yang cukup positif.bersangka baiklah, mungkin kedua ibu dan ayah saudara tidak tersampai dakwah islam kepada mereka.jika itu terjadi,sesungguhnya tuhanlah yang maha pembuat keputusan tetapi seorang muslim tidak dibenarkan berdoa untuk keampunan dosa untuk bukan muslim.

sesungguhnya islamlah Harapan Paling Akhir.tidak ada yang lain akan menyelamatkan dan mampu diniagakan dipasaran hadapan alam akhirat kecuali menjadi muslim.

saya teringat beberapa orang rakan tionghua.
alicia loo adalah gadis yang baik,tidak minum arak,tidak juga mengamalkan seks bebas.malah ada ketikanya menghulurkan wang terbanyak untuk kawan kawan muslim yang di timpa musibat samada kemalangan atau kematian saudara saudaranya.
ah soon yang suka memancing dan terlalu pemurah hulurkan ikan ikan besar kepada saya.
lim yang selalu belanja nasi daging merah.
mereka adalah orang orang baik.

saya hanya mampu menyampaikan pesan kepada mereka.marilah kepada islam yang akan menyelamatkan kehidupan akhirat.tanpa islam tidak bernilai kebaikan dimatawang akhirat.selebihnya airmata saya ada ketikanya tumpah,bila tak sanggup lihat ,orang sebaik mereka dibakar atau terbakar didepan mata .
saya berdoa supaya mereka memperolehi cahaya dan hidayah islam.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com