Saturday, April 3, 2010

antara dua darjat-ayam organik hpa vs ayam cucuk/ayam antibody


"ayam secara alaminya perlu hidup seperti seekor ayam.dilahirkan.membesar dan sewajarnya berbakti kepada manusia seperti seekor ayam"keluh suara ayam yang mungkin tidak pernah dengar

"terimakasih untuk makhluk Allah yang bernama ayam yang sekian lama jasamu berbakti memberi zat zat dan kegembiraan kepada kehidupan insan"seru saya mewakili kumpulan manusia kepada beberapa ekor ayam yang melintas didepan.

dunia moden memberi layanan yang tidak adil kepada ayam ayam diserata dunia.sejak dari tarikh mempunyai tag kelahiran sehingga menemui pisau kematian kehidupan ayam adalah dunia sengsara.dihidangkan dengan pelbagai vaksin,dicucuk dengan pelbagai antibodi ciptaan makmal,didera supaya hidup untuk makan ,dipaksa untuk merasa haus lalu meminum sebanyaknya air supaya berat timbangannya bertambah.
apalah maknanya sebuah kehidupan jika disusun bersesak sesak didalam bakul.najis najis rakan singgah dikepala dan badan.akhirnya ayam mengalami tekanan hidup dan menemui kematian .

dan akhirnya manusia menjadikan hidangan enak.
tetapi sebenarnya mereka enak meratah penderitaan kami,akhirnya keluarlah kajian yang mengatakan antara punca lelaki hari ini mengalami krisis identiti dan bersifat lembut berpunca dari ayam dan vaksinnya.
ayam masak merah mungkin enak tetapi kehidupan manusia juga menjadi merah dan penuh dengan tekanan.mungkinkah lanjutan dari stress yang meresapi kedaging daging kami.

jika ada merasa prihatin
carilah ayam ayam organik hpa sebagai tanda berlaku adil kepada makhluk ayam
carilah ayam organik hpa yang kembali menghidup rumah rumah ayam kepunyaan melayu islam yang sekian lama tak mampu bersaing dengan banglo banglo ayam milik tauke tauke besar.
bermakna
ia bukan sekadar seekor ayam.
ia adalah kisah perjuangan dan keadilan .
hulurkan tangan kalian untuk sebuah perjuangan yang mahal harganya.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com