Tuesday, April 27, 2010

salam demi masa

Hanya Pada Allah saya berharap semoga diberi kesempatan masa untuk menyebarkan apa yang baik kepada diri sendiri, kepada orang yang saya sayangi dan kepada manusia seluruhnya.

Dari dulu lagi , ibu dan ayah, tok tok guru ,kenalan dan musuh selalu berpesan. Demi masa sesungguhnya ,wahai kamu, wahai saya akan berada dalam kerugian. kita mendengar berulang ulang tetapi semuanya berlalu begitu,kebanyakan masa tidak kita manafaatkan sesungguhnya.

kita menjadi perugi perugi masa yang panjang.hasilnya carilah dari segi apapun.kita menjadi ketinggalan kerana tidak bijak melabur dengan masa.malah kita juga tidak pandai bermain dengan masa.sedangkan orang lain dalam bermain pun menjadi hebat kerana masa bermain adalah masa untuk bermain bersungguh sungguh. masa untuk belajar adalah masa untuk belajar bersungguh sungguh,tidak ada masa untuk bermain main.

itulah dulu ,kini dan mungkin selamanya.
realitinya sejak semakin dewasa ini saya rasa begitu terbatas untuk berbagi masa.mungkin semasalah sang suami untuk berbagi kasih pada isteri isteri atau pada anak anak.
masa untuk multilevel syariah HPA ,terpaksa berbagi dengan masa untuk menulis laporan kerja ,masa untuk menulis blog dan kekadang untuk masa menziarah ustaz ustaz dimasjid.

kini bertambah satu lagi beban menulis novel,berbengkel disana sini dek kerana teruja melihat aura sarjan azhar pak habiburahman menghasilkan bila cinta bertasbih atau ayat ayat cinta.
belajar dalam seni untuk merubah manusia.belajar dalam seni untuk memahami cinta anak muda dan cinta anak tua.belajar untuk merubah dunia dan belajar untuk merampas tanah palastein dari zionos israel menerusi ayat ayat jihad.

betapa besarnya mata pena. betapa berkuasanya media.lihatlah bagaimana zionist israel menguasai sistem maklumat dan media untuk menjajah dunia.kini semakin hampir ketanah ku.

No comments:

Post a Comment

http://gen6kpu.blogspot.com