Wednesday, February 25, 2009

Sampai bila kita nak ditipu




Kisah dari gambar diatas dibongkar oleh harian metro setahun yang lalu.apabila urusan membuat makanan harian kita diserahkan pada bukan islam ,beginilah jadinya,mereka tidak ambil kisah,mereka tidak jaga kebersihan apatah lagi tentang halal.tetapi kita selalunya mudah lupa,kita tak ambil berat,kita masih membeli dan menyokong barangan mereka.sampai bila???penguatkuasa tidak cukup kakitangan untuk lakukan serbuan.kilang kilang mereka pula beroperasi secara rahsia dikawasan terpencil.tak kesemuanya terdedah kepada kita.lalu bagaimana???.kita umat islam kena ambil sikap,pilihlah makanan yang hendak dimakan.belilah barangan yang halal dari sumber yang kita yakini proses pembuatannya.kalau kita tak lakukan perubahan pada hariini,yakinlah generasi seterusnya pun sukar untuk lakukannya bila mana kita ibu dan bapa telah sajikan pada anak anak generasi dengan product yang tak halal ini.


susah sangat kah kalau tak beli produk mereka?.mari kita korbankan sikit masa kita,cari carilah produk orang islam,pilih pilihlah makanan orang mukmin.sesekali kenallah dengan HPA,sumbanglah dengan jadi ahli hpa,bagi saham anda untuk hpa keluarkan lebih banyak product halal dan toyyiba.

2 comments:

  1. KITA SEBAGAI ORANG ISLAM HARUS MEMBELI MAKANAN YANG HALAL BUKANNYA HARAM TETAPI ORANG INI DAH TAHU MAKANAN ITU HARAM MASIH LAGI MEMBELINYA.ITU SEMUA IALAH MAKANAN YANG DIBUAT OLEH ORANG YAHUDI.SAYA NASIHATKAN KEPADA ORANG-ORANG INI SUPAYA MAKAN MAKANAN YANG HALAL.

    ReplyDelete
  2. YA ALLAH,TERLALU BANYAK MAKANAN YANG TIDAK HALAL DI MERATA TEMPAT..SELAMATKANLAH PALESTIN DARI ANCAMAN ISRAEL..WAHAI RAKAN-RAKANKU SEKELIAN AYUH KITA BERSAMA-SAMA BOIKOT BARANGAN ISRAEL DAN AYUHLAH KITA MEMBELI BARANGAN HPA..

    ReplyDelete

http://gen6kpu.blogspot.com